همشهری آنلاین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی تجاوزات نیروهای رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه و کشتار دست‌کم 55 نفر از مردم آن، هرگونه مذاکره صلح با این رژیم‌ را به حال تعلیق درآورد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع آگاه فلسطینی اعلام کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام خبر قطع همه تماس‌ها و مذاکرات با رژیم‌صهیونیستی تاکید کرد، هرگونه تماس با سران اسرائیل از جمله جلسه هفته جاری او با ایهود اولمرت نخست‌وزیر اسرائیل به حال تعلیق در آمده است.

این منبع افزود: این تصمیم پس از تشدید جنایت‌ها و کشتارهای نیروهای اسرائیل در نوار غزه گرفته شد و در حقیقت واکنشی به قتل‌عام مردم غزه است.

پس از برگزاری کنفرانس پاییزی آناپولیس در نوامبر سال گذشته میلادی که به ادعای مقامات آمریکایی برای احیای روند به اصطلاح صلح خاورمیانه برگزار شد این نخستین باری است که با وجود موانع بسیار جدی در راه این مذاکرات از جمله ادامه برنامه‌های شهرک‌سازی رژیم‌صهیونیستی، محمود عباس مذاکرات را به حال تعلیق در می‌آورد.

محمود عباس ریاست جلسه کمیته مقدماتی شورای ملی فلسطین را که در بر گیرنده شاخه‌های مختلف سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) نیزخواهد بود و دیروز (شنبه 11 اسفند) در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام‌الله برگزار شد بر عهده داشت و در آن همه اعضای جلسه خواستار متوقف کردن همه مذاکرات با رژیم‌صهیونیستی شدند.

محمود عباس روز شنبه از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه‌ای فوری برای متوقف کردن تجاوزات رژیم‌صهیونیستی در غزه شد.

همچنین شورای امنیت سازمان ملل نیز در پی درخواست رسمی نماینده لیبی از شورای امنیت، جلسه فوری اعضای این شورا عصر شنبه برگزار و در آن کشتار مردم غزه به دست نیروهای رژیم‌صهیونیستی محکوم شد.

کد خبر 45613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز