چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خالد مشعل در کنفرانس ملی فلسطین در دمشق اظهار داشت: حتی اگر غزه را مملو از سوخت کنید؛ ما جز رفع کامل محاصره نوارغزه را نخواهیم پذیرفت.

 به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کنفرانس ملی فلسطین صبح چهارشنبه (3بهمن) با حضور نمایندگان گروهها و سازمانهای مردمی فلسطین و نیز نمایندگان احزاب، انجمنها، اتحادیه های عربی، اسلامی و بین المللی در دمشق آغاز به کار کرد.

این کنفرانس که سه روز به طول خواهد انجامید؛ سازوکارهای تقویت وحدت ملی فلسطین و راههای مقابله با تجاوز رژیم اسرائیل بر ضد ملت فلسطین در نوارغزه و کرانه باختری را بررسی خواهد کرد.

خالد مشعل نیز که در این کنفرانس حضور داشت؛ اظهار داشت: حرکت شهروندان فلسطینی به مرزهای مصر و نوارغزه در رفح، یک تصمیم مردمی است نه یک تصمیمی که از سوی گروه یا سازمانی اتخاذ شده باشد.

وی افزود: ساکنان غزه را به خاطر تخریب دیوار مرزی مصر و نوارغزه سرزنش نکنید. زیرا این دیوار مرزی با یک تصمیم مردمی و نه تصمیم یک گروه یا سازمان تخریب شده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه کنفرانس ملی دمشق با هدف تشدید اختلافات داخلی در فلسطین برگزار نمی شود گفت: ما آماده گفتگوهای بدون پیش شرط با تشکیلات خودگردان فلسطین با نظارت فلسطینی و عربی و به منظور حفظ حقوق ملتمان هستیم.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب مدعی شدند که وزیر جنگ این رژیم بعد از بازنگری اوضاع نوارغزه اجازه ورود مقادیری سوخت و دارو به این منطقه را داده است.

در پی این تصمیم، مقادیری سوخت ویژه برای نیروگاه برق غزه امروز وارد این منطقه شد.

کد خبر 42487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز