سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته پیش از اسرائیل دیدار کرد و در رام‌الله در ملاقات با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رسماً و علناً از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در محاصره مناطق فلسطینی، گرسنگی‌دادن به مردم، شهرک‌سازی، حمله به مردم بی‌دفاع و کودکان و ... دفاع کرد.

 پس از خروج بوش از اسرائیل و سفر وی به حوزه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که رئیس‌جمهوری آمریکا با حمله محدود اسرائیل به غزه در محاصره و تحریم موافقت کرده است.

البته رژیم صهیونیستی در کمتر از یک هفته مانده به سفر بوش به خاورمیانه عملیات چهارروزه‌ای را در کرانه باختری انجام داد. دیروز در حالی که بوش و رهبران عربستان درباره صلح در خاورمیانه می‌گفتند، ارتش رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد و در این حمله 17 نفر کشته و بالغ بر 50 نفر زخمی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در این حمله که با پشتیبانی بیش از 20 خودروی نظامی، 2 بولدوزر و هلی‌کوپترها و هواپیماهای شناسایی صورت  گرفت، علاوه بر حسام الزهار فرزند محمود الزهار از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، 2 پیرمرد  و 12 جوان فلسطینی را به شهادت رساندند.[در همین ارتباط]

دکتر معاویه حسنین، مدیرکل اورژانس وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در این حمله از سلاح های ممنوعه از قبیل بمب‌های خوشه‌ای و آتش‌زا استفاده کرد؛ به طوری که اجساد بیشتر کشته‌ها قطعه قطعه شده و بدن زخمی‌ها سوخته است.

جالب آنکه این جنایت تنها به فاصله چند ساعت پس از مذاکره هیات‌های فلسطینی و صهیونیستی برای بررسی مسائل سرنوشت‌ساز صورت گرفت.

روز دوشنبه ایهود اولمرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حملات ارتش اسرائیل به مردم بی‌دفاع فلسطین را جنگ نامید و گفت: اسرائیل باید بدون تلفات در این جنگ پیروز شود.

وی که در پارلمان این رژیم سخن می‌گفت، تاکید کرد: اسرائیل در مذاکره با تشکیلات خودگردان فلسطین به هیچ توافقی پایبند نخواهد بود.

رژیم صهیونیستی حتی به تعهدات خود با آمریکا نیز پایبند نمی‌ماند؛ چنان که دیروز همزمان با عملیات غزه، کار ساخت 66 واحد مسکونی در منطقه راس‌العمود واقع در بیت‌المقدس شرقی را آغاز کرد.

شهرک‌سازی صهیونیستی یکی از مسائل سرنوشت‌سازی است که محمود عباس درباره آن با مقامات صهیونیستی مذاکره می‌کند.

جالب آن است که در این شرایط وقتی امیر بحرین، نشان عیسی را به عنوان عالی‌ترین نشان کشورش به بوش اعطا کرد، پادشاهان امارات و عربستان نیز همین راه را رفتند واز خود نپرسیدند که این عالی‌ترین نشان به چه سبب به بوش اعطا شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در امارات از دمکراسی و حقوق بشر (کلماتی که هنوز به عربی ترجمه نشده‌اند)، گفت و هرگز شنیده نشد که کلامی و سخنی از رهبران عرب در محکومیت جنایات صورت گرفته در فلسطین گفته شود.

بوش از عربستان به شرم‌الشیخ در مصر می‌رود تا با حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مصر نیز در پایان سفر خاورمیانه‌ای خود عکس بگیرد.

بوش قرار بود در این سفر پایه‌های کنفرانس آناپولیس برای تشکیل 2 دولت فلسطین و اسرائیل را محکم کند اما بی‌شک سکوت کشورهای عربی در قبال سیاست‌های آمریکا و ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، فاصله مردم خاورمیانه را با دولت‌های هم‌پیمان آمریکا در منطقه بیشتر کرد.

مشکل آمریکا در خاورمیانه دولت‌های دوست خود نیست بلکه این افکار عمومی و واکنش منفی مردم به سیاست‌های آمریکاست که با سفرهای دیپلماتیک و فروش سلاح قابل ترمیم نخواهد بود.

کد خبر 41880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز