همشهری آنلاین: علامه فضل‌الله از مرجع شیعیان لبنان ضمن انتقاد از ادامه‌ مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین با اسراییل خواهان تداوم حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر اطلاع رسانی علامه محمد حسین فضل‌الله، ازمراجع شیعه لبنان، این روحانی شیعه در خطبه‌های نماز جمعه‌24 اسفند لبنان اظهار داشت: جنایات اسراییل در فلسطین اشغالی با ترورهای وحشیانه‌ این رژیم در کرانه باختری و حملات هوایی و زمینی علیه نوار غزه در حالی ادامه می‌یابد که مقامات دشمن بارها اعلام کرده‌اند، به این حملات ادامه خواهند داد.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین حتی برای حفظ آبرو مذاکرات با دشمن را متوقف نساخته است و در همین شرایط، مقامات اسراییلی از آغاز طرح احداث یک شهرک یهودی نشین جدید در بیت‌المقدس اشغالی و کرانه باختری خبر دادند؛ اقدامی که شهرک نشینان یهودی آن را مایه‌ خوار و خفیف کردن رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دانستند. زیرا موضوع توقف شهرک‌سازی‌ها اساس مذاکرات صلح و دستیابی به راه‌کارهای نهایی صلح محسوب می‌شود.

مرجع شیعه‌ لبنان تاکید کرد: این شهرک سازی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که رییس جمهور و وزیر امور خارجه‌ی آمریکا دایما از تشکیل کشور مستقل فلسطین و ارایه‌ تضمین‌های سیاسی جهت تحقق این امر تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری کنونی آمریکا سخن می‌گویند و از طرفین فلسطینی و اسراییلی می‌خواهند که به تعهداتشان در قبال آنچه که آن را روند صلح توصیف کرده‌اند، پایبند باشند.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که آمریکا کمیته‌ چهار جانبه‌ صلح و برخی از کشورهای عربی تاکنون ابزار مناسبی را برای ایجاد نتایج مثبت جهت تحقق این هدف مهم ارایه نداده‌اند و خط و مشی آمریکا در این خصوص بر سیاست وقت کشی در جهت حفظ منافع دولت یهودی استوار است و این مذاکرات هرگز دستاوردی امنیتی و سیاسی را برای فلسطینیان تحقق نمی‌بخشد.

علامه فضل‌الله خاطر نشان کرد: چنانچه برخی از کشورهای عربی به عنوان میانجی برای ایجاد آتش بس وارد عمل شوند، دولت آمریکا با مانع تراشی جلوی تحقق این امر را می‌گیرد و در هر گونه طرحی تنها به امنیت اسراییل می‌اندیشد و موضع‌گیری این کشور در قبال عملیات شهادت طلبانه در بیت‌المقدس که پس از کشتار مردم بی‌گناه غزه صورت گرفت، این مساله را به اثبات رساند.

وی افزود: دولت آمریکا مانع از صدور هر گونه قطعنامه‌ بین‌المللی در محکوم نمودن تحریم اقتصادی علیه نوار غزه می‌شود و متاسفانه کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای عربی نیز هیچ گونه اعمال فشاری را علیه اسراییل جهت لغو تحریم ظالمانه علیه مردم فلسطین انجام نمی‌دهند.

علامه فضل‌الله تصریح کرد: ما معتقدیم که مردم فلسطین به جهاد تا زمان بازپس‌گیری سرزمین‌شان و پایان دادن به اشغال‌گری‌های اسراییل ادامه می‌دهند و به رغم گذشت 60 سال از اشغال سرزمین‌های فلسطینی و تشکیل رژیم غاصب اسراییل، تمامی گروه‌های فلسطینی باید ضمن حفظ وحدت و همکاری در صف مبارزه با این رژیم بایستند.

وی افزود: گروه‌های فلسطینی باید انتفاضه پشت انتفاضه و حملات موشکی پشت حملات موشکی ترتیب دهند تا نگذارند که این رژیم غاصب به امنیت و ثبات برسد زیرا مذاکرات هرگز به فلسطینیان برای دستیابی به اهدافشان کمک نخواهد کرد و استراتژی اسراییل همواره بر کشتار ملت فلسطین و اشغالگری‌ استوار بوده است.

علامه فضل‌الله ضمن انتقاد از سفر دیک چنی، معاون بوش به خاورمیانه هدف از این سفر را تکرار اعلام پایبندی واشنگتن به اجرای توافق‌نامه‌ی صلح بین‌ فلسطین و اسراییل و ترویج شایعات مبنی بر خطر‌های ایران برای منطقه دانست.

وی افزود: همانطور که می‌بینیم این مرد، خون خوار و تروریست که به دنبال جنگ افروزی در جهان عرب و اسلام است، سعی دارد طرح‌هایش را جهت ایجاد تنش بین ایران و همسایگانش عملی سازد و از آنها بخواهد در هر گونه جنگ احتمالی آمریکا علیه ایران این کشور را یاری دهند.

وی بحران لبنان را نیز ناشی از فقدان عزم و اراده‌ سیاسی بین احزاب این کشور جهت حل بحران دانست و افزود: مشکل لبنان بی‌اعتمادی موجود بین احزاب لبنانی است.

کد خبر 46450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز