همشهری آْنلاین: رئیس مجلس لبنان اعلام کرد، در صورتی که اوضاع لبنان به همین حالت باقی بماند و قانون انتخابات عادلانه وضع نشود، انتخابات مجلس لبنان در سال آینده نیز برگزار نخواهد شد.

 به گزارش فارس، نبیه‌‌بری در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی السفیر، دستیابی به توافق بین گروه های سیاسی این کشور را تا پیش از کنفرانس آینده سران عرب در سوریه بعید دانست.

کنفرانس سران اتحادیه عرب 29 و 30 مارس آتی (نهم و دهم فروردین) در دمشق پایتخت سوریه برگزار می‌شود.

نبیه‌بری در ادامه سخنان خود افزود: به دلیل ادامه اختلافات داخلی بعید است تحرک مثبت و جدی برای دستیابی به تفاهم میان لبنانی‌ها تا پیش از نشست سران عرب در سوریه صورت گیرد. وی در عین حال تاکید کرد، به تلاش خود برای یافتن راه حلی برای بحران سیاسی لبنان ادامه خواهد داد.

رئیس مجلس لبنان با اشاره به نقش مهم نشست سران عرب برای حل بحران لبنان تاکید کرد، این کنفرانس شاخصی اساسی برای مرحله آینده است و آن بدین جهت است که نوع روابط عربی و عربی و سوری و سعودی پس از این اجلاس برقرار خواهد شد.

وی همچنین حمله نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه لبنان و منطقه را بعید دانست ولی در عین حال از راکد ماندن شرایط کنونی لبنان پس از کنفرانس سران عرب ابراز نگرانی کرد و درباره این شرایط هشدار داد.

نبیه بری خاطرنشان کرد: فرصت انتخاب رئیس‌جمهوری روز به روز محدودتر می‌شود ولی در هر حال می‌توان گفت که از اکنون تا تابستان اتفاق تازه‌ای رخ نخواهد داد.

با گذشت بیش از سه ماه از پایان مهلت ریاست جمهوری امیل لحود، لبنان همچنان بدون رئیس جمهوری اداره می‌شود و هنوز جریان‌های سیاسی لبنان موفق نشدند درباره انتخاب رئیس جمهور و ترکیب کابینه آینده لبنان به توافق برسند و نشست نمایندگان مجلس برای انتخاب رئیس جمهوری تاکنون 16 بار به تعویق افتاده است و به ششم فروردین ماه موکل شد.

کد خبر 46765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز