همشهری آنلاین: علامه فضل‌الله روحانی برجسته لبنانی تأکید کرد کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به منطقه تامین منافع رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند.

 به نوشته شماره روزنامه السفیر لبنان، وی افزود: هدف رایس از سفر به منطقه تحت تاثیر قرار دادن نارضایتی های ملتهای عربی و اسلامی از جنایت‌های وحشیانه دشمن اسرائیلی در نوار غزه است. زیرا این نارضایتی ها ، بسیاری از دولتهای عربی را که به عنوان میانه رو معروف هستند با مشکلاتی در برابر افکار عمومی روبرو کرد.

وی تصریح کرد تشکیلات خودگردان به علت فشارهای افکار عمومی مجبور شد مذاکرات با اسرائیل را تعلیق کند.

سید محمدحسین فضل الله گفت: رایس در سفر خود به منطقه تلاش می کند فشارهای و تبلیغات رسانه ای درباره جنایتهای اسرائیل در نوار غزه را از این رژیم دور کند. کاندولیزا رایس تلاش می کند حماس را مسئول همه جنایتهای اسرائیل و قتل کودکان در نوار غزه معرفی کند.

این روحانی برجسته لبنانی اضافه کرد: هدف دیگر وزیر امور خارجه آمریکا از سفر به منطقه تاکید بر این موضوع است که اعزام ناو آمریکایی برای حمایت از منافع واشنگتن و تقویت متحدانش در لبنان و منطقه است. رایس تلاش می کند بر جایگاه راهبردی آمریکا در تسلط بر بحرانها در منطقه تاکید کند.

وی هشدار داد دولت آمریکا همواره به دنبال ایجاد آشوب در جهان عرب است تا بر نتایج اجلاس دمشق تاثیر منفی بگذارد. به شکست کشاندن اجلاس دمشق از جمله اهداف آمریکاست تا مانع از دستیابی به راه حلهایی در موضوع فلسطین و لبنان شود به ویژه که مقامات آمریکایی پیش از این مخالفت خود را با طرح پیشنهادی اتحادیه عرب در مورد بحران لبنان اعلام کرده بودند.

کد خبر 45903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز