هر چند الیاهو وینوگراد، قاضی بازنشسته اسرائیلی سعی کرد که در ارائه بخش کوچکی از گزارش700 صفحه‌ای خود در مقابل خبرنگاران بسیار محتاطانه صحبت کند اما در واقع، این گزارش رژیم صهیونیستی را شوکه کرده است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در تماس تلفنی با علامه فضل‌الله، مرجع شیعه لبنان، گزارش وینوگراد را اعتراف رسمی اسرائیل به شکست در برابر مقاومت لبنان دانست.

وی تأکید کرد که این گزارش و اعتراف، مسئولیت لبنانی‌ها را درخصوص حفظ وحدت و موضع‌گیری در رویارویی با دشمن سنگین‌تر ساخته است.

سید محمد حسین فضل‌الله  هم انتشار گزارش اخیر کمیته بررسی دلایل شکست رژیم صهیونیستی در جنگ سال گذشته علیه لبنان را برای این رژیم شوک آور و به منزله یک زلزله سیاسی خواند.

وی در مراسم نماز جمعه در حومه جنوبی بیروت گفت: این گزارش تأیید کرد که  با آن که جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان، با تصمیم قبلی آغاز شده بود اما مبارزان مقاومت لبنان توانستند در برابر بزرگ‌ترین قدرت در منطقه بایستند و آن را شکست دهند.

میشل سلیمان، فرمانده ارتش لبنان و بخت اول تصدی ریاست‌جمهوری این کشور نیز در واکنش به گزارش وینوگراد اعلام کرد: این گزارش بار دیگر پیروزی مشترک ارتش و مقاومت لبنان را به اثبات رساند.

وی افزود: ما انتظار نداشتیم که یک طرف رسمی در اسرائیل دولت و ارتش را به صورت آشکار و علنی محکوم کند اما گزارش وینوگراد اعتراف رسمی اسرائیل را نسبت به شکست ارتش این کشور در جنگ علیه لبنان به اثبات رساند.

اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر منتخب فلسطین هم با اشاره به گزارش نهایی وینوگراد گفت: این گزارش نشان داد گزینه مقاومت بهترین راهبرد است و شکست رژیم صهیونیستی امری غیرممکن و محال نیست.

وی همچنین اعلام کرد: این گزارش میزان نومیدی و ضعف دولت اشغالگر صهیونیستی را مشخص ساخت.

کد خبر 43211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز