سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ تلویزیونی مشترک با میشل عون، رئیس جناح ملی آزاد و رهبر مارونی‌های لبنان تأکید کرد: سلاح مقاومت هرگز سلاح شبه نظامیان نیست زیرا پس از سال 2000 جز در رویارویی با اسرائیل به کار گرفته نشده است.

وی افزود: مهم خلع سلاح مقاومت نیست بلکه مهم از بین بردن عامل به دست گرفتن سلاح است که همان اشغالگری و تهدید است.

میشل عون نیز تأکید کرد: گزینه دفاعی باقی است و نباید آن را تعطیل کرد. ما برای دردست داشتن سلاح حق داریم اما با این حال بر تعهدات بین‌المللی‌مان در قبال آتش‌بس پایبند هستیم و با این صلح مشروط موافقت کرده‌ایم.

نصرالله  همچنبن گفت: اسرائیل به راحتی می‌تواند برای جنگ علیه لبنان بهانه تراشی کند و هیچ نوع تضمینی برای ممانعت از این امر وجود ندارد و ما نیز بر این اساس راهبرد دفاعی خود را اعلام کردیم و چنانچه از ما می‌خواهند سلاح را تحویل دهیم به آنها می‌گوییم چه جایگزینی برای این سلاح دارند؟

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در منطقه مارمخایل بیروت که به کشته و مجروح شدن چندین لبنانی در درگیری‌ تظاهرکنندگان و نیروهای ارتش منجر شد، گفت: برداشت‌ها و اظهار نظر‌های متفاوتی مطرح شده و من از شب اول حادثه، انجام تحقیقات جدی و دقیق را خواستار شدم و ما حتی اطلاعاتمان را به سامانه‌های قضائی ابلاغ کرده و از انتشار آن در رسانه‌ها خودداری کردیم.

نصرالله گفت: پیگیری‌های جدی ما تا هم اکنون ادامه داشته و می‌خواهیم هر چه سریع‌تر جزئیات این پرونده روشن شود.

کد خبر 43780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز