چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

هشمهری آنلاین: درگیری‌های مسلحانه و انفجار نارنجک در بیروت منجر به جراحت تعدادی از ساکنان این شهر شد.

به گزارش بی‌بی‌سی هنوز علت شروع این درگیری‌ها مشخص نیست اما انفجارات رخ داده و تبادل آتش در بیروت ناشی از تقابل گروهای طرفدار دولت و معارضان است.

در همین زمینه آسوشیتدپرس اعلام کرد این تظاهرات پس از آنکه اتحادیه کارگری لبنان پیشنهاد افزایش حقوق توسط دولت را ناکافی دانست رخ داد.

بر اساس این گزارش درگیری‌ها زمانی آغاز شد که حامیان دولت و مخالفان به سمت یکدیگر سنگ پرتاب کردند و برای مقابله با این وضعیت نیروهای امنیتی دخالت کردند.

لبنان پنج ماه است که از خلاء قدرت رنج می‌برد و این موضوع ناشی از عدم تفاهم گروهای متمایل به غرب و عربستان موسوم به 14 مارس و گروهای معارض که غربی‌ها آنان را طرفدار ایران و سوریه می‌دانند، در خصوص انتخاب رئیس جمهور است.

به گزارش بی‌ بی سی چهارشنبه (18 اردیبهشت) در خلال اعتراضات در شرق بیروت ناگهان نارنجکی پرتاب و منفجر شد که بر اثر آن تعدادی مجروح شدند. هنوز عامل این اقدام و وابستگی سیاسی عامل مذکور مشخص نشده است.

در همین حال به گزارش ایسنا، تلویزیون المنار لبنان نیز گزارش داد که عکاس این شبکه طی این درگیری زخمی شده است و همچنین بر اثر انفجار نارنجکی در این منطقه سه معترض و دو سرباز زخمی شدند.

در اطراف شهر نیز معترضان جاده‌ها را با لاستیک‌های به آتش کشیده و خودرو‌های فرسوده بستند تا بدین طریق اعتراض‌های خود را علیه سیاست‌های اقتصادی دولت و عدم اجابت درخواست‌های آنها برای افزایش حقوق‌ها اعلام کنند.

براساس این گزارش، اعتراض‌ها و تظاهرات کارگران به فرودگاه بین‌المللی بیروت کشیده شد. کارکنان این فرودگاه نیز برای شش ساعت، فعالیت‌شان را متوقف کردند.

این ناآرامی‌ها و بسته شدن جاده‌ها باعث شد تا اتحادیه‌های کارگران تظاهرات اصلی خود را لغو کنند.

کد خبر 51210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز