دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسماعیل هنیه خواستار میانجیگری فرانسه جهت لغو تحریم علیه فلسطینیان در نوار غزه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کویت،‌ اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت برکنار شده‌ فلسطین در پیامی به نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه از وی خواست تا جهت متوقف ساختن حملات اسراییل علیه فلسطینیان و لغو تحریم ظالمانه علیه نوار غزه وارد عمل شود.

وی تاکید کرد: ما می‌دانیم که فرانسه می‌تواند از نفوذ بین‌المللی و جایگاهش برای حل عادلانه‌ بحران و تنش‌های موجود استفاده کند.

وی خطاب به سارکوزی گفت: در سخنرانی‌های اخیر شما در کنفرانس اهدا کنندگان به فلسطین در پاریس اظهارات امیدوار کننده‌ای در خصوص ضرورت پایان اشغالگری‌های اسرائیل و بازگرداندن حقوق مشروع مردم فلسطین دیده شد. وی از نقش فرانسه در حمایت از حقوق آزادی و استقلال مردم فلسطین تقدیر کرد.

هنیه ادامه داد: شما تحولات فلسطین را پیگیری می‌کنید و بدون شک از پیامدهای ناگوار این مساله بر منطقه نگران هستید.

وی در پیام خود به سارکوزی تاکید کرده که حضور اشغالگران اسراییلی مشکلات و بحران‌هایی را در منطقه بوجود آورده که آن را پایانی نیست.

نخست وزیر دولت برکنار شده‌ فلسطین هم‌چنین به حملات روزانه عملیات‌های ترور، دستگیری،‌ مصادره‌ اراضی فلسطینی و ویران کردن ساختارهای زیربنایی فلسطین توسط اسراییل اشاره کرده است.

هنیه هم‌چنین در پیامش آورده است: ما امیدواریم جامعه‌ بین‌المللی به انتخاب‌های دموکراتیک مردممان احترام بگذارد و از آنها حمایت کند، اما تحریم‌های بین‌المللی موانع بزرگی را بر سر راه تحقق اهداف و آرمان‌های ما بوجود آورده است.

وی در ادامه تاکید کرده امیدواریم فرانسه به عنوان یک کشور برخوردار از جایگاه ویژه‌ تاریخی بتواند از مردم فلسطین جهت لغو تحریم‌ و توقف حملات اسرائیل و ایجاد راه‌کارهایی برای حل و فصل عادلانه‌ی بحران و بازگرداندن حقوق مشروع فلسطینیان حمایت کند.

نخست وزیر دولت برکنار شده‌ فلسطین هم‌چنین آمادگی دولتش را جهت همکاری همه جانبه با جامعه‌ بین‌المللی برای تثبیت امنیت و ثبات در منطقه و هم‌چنین پذیرش هرگونه نقش فرانسه در حل بحران داخلی فلسطین و سازماندهی اوضاع داخلی فلسطین اعلام کرد.

از سوی دیگر دولت برکنار شده‌ فلسطین با صدور بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای خطرناک اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی هشدار داد.

در این بیانیه به اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی و هم چنین اقدام برخی از یهودیان تندرو در هتک حرمت این مکان مقدس اشاره شده و آمده است: این اقدامات خصمانه با هدف یهودی سازی بیت‌المقدس صورت می‌گیرد.

دولت برکنار شده‌ فلسطین هم‌چنین از جهان عرب، اسلام، اتحادیه‌ عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و کمیته‌ بیت‌المقدس خواسته تا در حمایت از مسجدالاقصی و اماکن مقدس اسلامی و نجات بیت‌المقدس از اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی آن مسوولانه‌تر عمل کنند.

در این بیانیه هم چنین تاکید شده این اقدامات اسرائیل نشان می‌دهد که تعهدات رژیم اشغالگر مبنی بر توقف هر گونه تغییر و تحول در بیت‌المقدس و توقف شهرک سازی‌ها تنها فریب و نیرنگ برای کسانی است که به دنبال مذاکره با این رژیم هستند.

دولت برکنار شده‌ فلسطین هم‌چنین از طرف مذاکره کننده‌ فلسطینی خواسته تا دیدارهایش با رژیم اشغالگر را هر چه سریعتر متوقف ساخته و نگذارد که این رژیم از مذاکرات به عنوان یک سرپوش سیاسی جهت کتمان اقدامات خصمانه‌اش در اراضی فلسطینی به ویژه بیت‌المقدس استفاده کند.

کد خبر 41139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز