سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواپیماهای رژیم صهیونیستی درحمله به مقر افراد سازمان جهاد اسلامی، 9 تن از فعالان این سازمان را به شهادت رساندند.

به گزارش رویترز، حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیمه‌های شب به مقر افراد سازمان جهاد اسلامی در نوار غزه دست کم 9 تن از افراد این سازمان را به شهادت رساند.

شاهدان عنوان می‌کنند که این حملات در سه نوبت صورت گرفته است.

این حملات در حالی است که ساعاتی قبل نیز حمله اسرائیلی‌ها به یک مسجد در شمال غزه باعث کشته شدن 3 عضو سازمان جهاد اسلامی از جمله یک فرمانده آنان شده است.

هفته گذشته نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو خودرو را در شهر غزه مورد هدف قرار دادند که سبب کشته شدن 6 عضو جهاد شد که یکی از آنان فرمانده این گروه در غزه و کرانه باختری بود.

جهاد اسلامی هشدار داده است با آغاز عملیات حملات شهادت طلبانه در فلسطین اشغالی انتقام خون این شهیدان را خواهد گرفت.

در همین حال اتان ویلنایی معاون وزیر دفاع اسرائیل از اقدامات اخیر اسرائیل ابراز خرسندی کرد.

به ادعای وی، اسرائیل با هدف حمله به فرماندهی جهاد اسلامی دست به چنین اقدامی زده است. این مسئول اسرائیلی در گفتگو با رادیو اسرائیل افزود: مهم تعداد کشته ها نیست بلکه نفوذ افرادی است که در سلسله مراتب جهاد اسلامی جایگاه مهمی داشته اند و از پا در آمده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ویلنایی مدعی شد: این عملیات هوایی جایگزینی برای عملیات زمینی در نوار غزه نیست بلکه مقدمه ای برای آن است.

وی درباره عملیات بر ضد جنبش اسلامی حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد گفت حماس بازی بسیار پیچیده ای را آغاز کرده است. حماس محتاط تر از جهاد اسلامی است. خودش راکت شلیک نمی کند بلکه از شلیک راکت ها بهره می برد.

با به شهادت رسیدن این فلسطینیان شمار قربانیان انتفاضه دوم از سال دو هزار تا کنون به پنج هزار و نهصد و هشتاد و شش کشته رسیده است که اغلب آنها را فلسطینیان تشکیل می دهند.

کد خبر 39470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز