شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی حماس اعلام کرد چنانچه اسرائیل آتش‌بس با غزه را می‌طلبد باید به همه انواع جنایات و تجاوز‌گری‌های خود در غزه و کرانه باختری پایان دهد.

 به گزارش فارس، سامی ابوزهری، در گفتگو با روزنامه عکاظ، در واکنش به پیشنهاد محمود عباس در خصوص آتش‌بس بین اسرائیل و حماس گفت: توپ در زمین اسرائیل است،اما اسرائیل ثابت کرده است که نمی‌خواهد با فلسطینیان به توافقی دست یابد.

سخنگوی حماس اظهار داشت: حماس با آتش‌بس موافق است اما این در صورتی امکان‌پذیر است که اشغالگران به ستیزه‌جویی‌های خود پایان دهند و در صورتی که اسرائیل به تجاوز‌گری‌های خود پایان دهد، مساله آتش‌بس با اسرائیل را از طریق میانجیگران بررسی می‌کنیم.

ابوزهری تصریح کرد: فرقی نمی‌کند این میانجیگر چه کسی باشد و باید گفت این ابتکار حمایت از اسرائیل اشغالگر برای خروجش از بحران‌هایی است که با آن روبه‌رو است.

یاسر عبدربه، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: ابومازن با دوستان و همپیمانان خود در جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به جنایات مستمر اسرائیل علیه مردم غزه تلاش می‌کند.

عبدربه اظهار داشت: اهداف اسرائیل از ارتکاب این جنایات توقف شلیک موشک از سوی غزه به سوی اسرائیل است و تل‌آویو با این عملیات خود سرزمین‌های فلسطینی را به صحنه جنگی همه‌جانبه مبدل کرده و پرونده عملکرد سیاسی و مذاکره را بسته یعنی می‌خواهد خون زبان گفتگو باشد.

وی تاکید کرد:اسرائیل چگونه موشک‌های فلسطینیان و خسارت‌های ناشی از شلیک آنها را با موشک‌های خود و خسارات فراوان جانی و مالی آنها مقایسه می‌کند.

کد خبر 43849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز