یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

نیروهای مصری آخرین راه‌های منتهی به این کشور از نوار غزه را بستند و به ‌١١ روز رفت و آمد آزاد فلسطینی‌های تحت محاصره رژیم صهیونیستی به مصر پایان دادند.

ایرنا از بیروت گزارش داد صبح دیروز و با انجام توافق های اولیه میان مصر و حماس نیروهای مصری با اجرای تدابیر شدید امنیتی کار مسدود کردن کامل مرز بین این کشور با غزه را آغاز کردند.

نیروهای مصری باایجاد پست بازرسی و قراردادن سیم خاردار از ورود فلسطینی‌ها به مصر و از ورود مصری‌ها از گذرگاه صلاح الدین به غزه جلوگیری به عمل آوردند.

محمود الزهار از مسئولان جنبش حماس پس از بازگشت از مصر به غزه گفت: با همکاری مصر و نیروهای حماس مرز مصر با غزه مسدود خواهد شد تا تدابیر جدیدی به تدریج برای رفت و آمدها بین مصر و غزه وضع شود و جنبش حماس برای کنترل مرز بین غزه و مصر با نیروهای مصری همکاری خواهد کرد.

همچنین الجزیره گزارش داد در حال حاضر تنها یک گذرگاه همچنان برای بازگشت فلسطینی‌ها به غزه و مصری‌ها به کشورشان باز باقی مانده است.

از سوی دیگر عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب، حمایت بی‌سابقه از رژیم صهیونیستی را عامل ناکارآمدی شورای امنیت برای محکومیت این رژیم دانست.

شورای امنیت هفته گذشته برای سومین بار و با دخالت‌های مستقیم آمریکا در صدور قطعنامه برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه و محاصره آن با شکست مواجه شد.

کد خبر 43387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز