همشهری آنلاین: 203 نماینده مجلس در دفاع از حقوق بشر در نامه‌ای به روسا و نمایندگان پارلمان‌های جهان ضمن محکوم نمودن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی خواستار فراهم نمودن مجازات عاملان این جنایات شدند.

به گزارش فارس، در این نامه که دوشنبه (اول بهمن) در صحن علنی مجلس قرائت شد، آمده است: این روزها در سایه سکوت معنی‌دار سازمان ملل و ارگان‌های حامی حقوق بشری‌اش و نیز برخی از مجامع بین‌المللی، بار دیگر رژیم اشغالگر اسرائیل برخلاف همه موازین بین‌المللی و کنوانسیون‌های چهارگانه 1949 و نیز پروتکل‌های الحاقی 1977 حملات گسترده و بی‌امان خویش را بر مناطق اشغالی فلسطین تداوم داده و روزی نیست که چندین خانواده بی‌گناه فلسطینی را در سرمای جانسوز زمستان به خاک و خون نکشد و بدترین نوع تروریسم دولتی را با ترورهای هوایی و زمینی به نمایش نگذارد.

نمایندگان در ادامه این نامه تاکید کردند: وجدان‌های بیدار جهان کجایند؟ صلح دوستان و بشر دوستانی که مانع این کشتار بی‌رحمانه مردان، زنان و کودکان مظلوم بشوند، کجایند؟ اشخاص و سازمان‌های بین‌المللی مدعی حمایت از حقوق بشر کجایند؟ چرا شورای امنیت سازمان ملل اقدامی جدی در این خصوص انجام نمی‌دهد؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به حکم وظیفه قانونی و انسانی خویش در دفاع از موازین قانونی و حقوق بشری از روسا و نمایندگان مجالس جهان خواستند تا با محکوم نمودن این جنایات سازمان یافته و اخذ تدابیر لازم از وزرای امور خارجه‌شان بخواهند تا برای طرح این جنایات در مجامع جهانی اقدام نموده و مقدمه مجازات عاملان این جنایات را فراهم آورند تا از تکرار چنین فجایع بزرگ و آشکار انسانی جلوگیری به عمل آید و همچنین با اقداماتی در راستای تحریم‌های مختلف علیه این رژیم اشغالگر، رسالت خطیر خویش را ایفاء نمایند.

کد خبر 42279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز