همشهری آنلاین: دهها هزار تن از نمازگزاران تهرانی پس ازاقامه نماز جمعه در راهپیمایی اعتراض آمیز ، جنایات اخیر اسراییل در نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، جمعه (5بهمن) نمازگزاران تهرانی که در پیشاپیش آنان تعدادی از شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، لشکری و کشوری در این راهپیمایی حضور داشتند، شعارهایی علیه اقدامات سبوعانه و نسل کشی رژیم اشغالگر قدس سردادند.

نمازگزاران و شهروندان تهرانی در طول مسیر راهپیمایی از دانشگاه تهران محل برپایی نماز جمعه تامیدان فلسطین مرکز تجمع راهپیمایان با شعارهایی نظیر "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر آمریکا"،"اسراییل جنایت می‌کند آمریکا حمایت می‌کند" قتل عام مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین توسط سربازان اسراییلی تا دندان مسلح را محکوم کردند.

"حکومت صهیونیست، حکومت یزید است، نابودی اسرائیل، پیام هرشهید است"، " هیهات من الذله،ازهر طرف به گوش است، خون شهید غزه درجوش وخروش است"، "رژیم ظلم و وحشت، جرثومه جنون است،ارتش صهیونیستی لشکر شمر دون است" و" اکنون زخون مظلوم، فریاد یاحسین است،از هر گلوی تشنه امداد یاحسین است" از دیگر شعارهایی بود که راهپیمایان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین سر دادند.

برپایه این گزارش، راهپیمایان در حالی که تصاویر صحنه‌هایی از جنایات جنون آمیز رژیم آپارتاید اسرائیل درقتل عام زنان و کودکان و مردان بی دفاع فسلطینی درمنطقه نوار باریکه غزه را باخود حمل می‌کردند، خواهان شکستن مهر سکوت و دخالت مجامع بین‌المللی ازجمله سازمان ملل نسبت به این اقدامات وحشیانه سربازان اسراییلی شدند.

نمازگزاران تهرانی همچنین در این راهپیمایی از کشورهای اسلامی بویژه سازمان کنفرانس اسلامی خواستند با تشکیل نشست‌های اضطراری مانع فجایع بیشتر انسانی و نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم آپارتاید اسراییل شوند.

آنان همچنین از مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر و دمکراسی که در برابر جنایات آشکار سربازان و مزدوران رژیم اشغالگر و غاصب اسراییل مهر سکوت بر لب زده‌اند، خواستند با پایان بخشیدن به سکوت ‪ ۶۰‬ساله خود مانع رفتارهای سبوعانه رژیم آپارتاید اسراییل شوند.

نمازگزاران تهرانی درپایان راهپیمایی با قرائت قطعنامه‌ای در شش بند اعلام کردند فجایع اخیر اسراییل که پس از برگزاری کنفرانس به اصطلاح صلح آناپولیس و سفر رییس جمهوری آمریکا به منطقه خاورمیانه و چراغ سبز واشنگتن و برخی سران منطقه به تل آویو روی داد نشان‌دهنده شکست کنفرانس آناپولیس و عدم دستیابی واشنگتن و تل آویو به اهداف از پیش تعیین شده در این کنفرانس به اصطلاح صلح بوده است.

دراین قطعنامه آمده است:به خاک وخون کشیده شدن ملت مظلوم فلسطین،محاصره کامل نوار غزه،جلوگیری ازدسترسی مردم به امکانات اولیه زندگی ازجمله آب، غذا و دارو که منطقه را درمعرض بروز یک فاجعه بزرگ انسانی قرار داده است پیامد تصمیم‌ها و نتایج مذاکرات سران کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس آناپولیس است.

راهپیمایان در بند یک این قطعنامه تاکید کردند: ملت مسلمان ایران با حمایت همه جانبه از حقوق ملت فلسطین و مقاومت آنان، محاصره نوارغزه توسط رژیم غاصب قدس را یکی از دست آوردهای سفر اخیر رییس جمهوری جنگ افروز آمریکا و کنفرانس شکست خورده آناپولیس وسکوت وعدم تحرک واقدام جدی برخی از سران عرب می‌داند.

در بند دیگری از این قطعنامه آمده است: مردم ایران اسلامی ضمن حمایت از دولت حماس به رهبری اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین، اقدام کثیف رژیم صهیونیستی درمحاصره همه جانبه سیاسی،اقتصادی،نظامی وامنیتی نوار غزه را به شدت محکوم و از آزادگان جهان بخصوص دولت های اسلامی می‌خواهند از تمامی امکانات سیاسی و اقتصادی خود برای پایان دادن به فجایع انسانی در نوار غزه استفاده کنند.

برپایه این گزارش همچنین دریکی دیگر از بندهای این قطعنامه آمده است :
حزب الله لبنان وحماس فلسطین به عنوان نماد مقاومت وآزادگی اسلامی امروز محبوب امت اسلامی هستند و ما شرکت‌کنندگان دراین راهپیمایی عظیم حمایت کامل خود رااز حزب الله لبنان و دبیرکل شجاع آن سیدحسن نصرالله ونیزدولت منتخب مردم فلسطین و اسماعیل هنیه اعلام می‌داریم.

نمازگزاران تهرانی در پایان راهپیمایی با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و ضمن همدردی با دولت قانونی و ملت ستمدیده فلسطین، ازدولت جمهوری اسلامی ایران و همه دولت‌های مستقل و آزاده جهان و کشورهای اسلامی خواستند به یاری ملت مظلوم و ساکنان نوار غزه بشتابند و از فجایع بیشتر واقدامات نسل کشی رژیم آپارتاید اسراییل جلوگیری کنند.

کد خبر 42590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز