گروه سیاسی: هر دو جریان عمده سیاسی کشور، توجه خاصی به تهیه فهرست ۳۰نفره داوطلبان نمایندگی مجلس در تهران معطوف داشته‌اند.

سران دو جریان سیاسی رقیب تلاش می‌کنند با معرفی افراد موجه، کارآمد و خوش‌سابقه، فهرست تهران خود را به نمونه‌ای برای کسب رأی در دیگر نقاط کشور تبدیل نمایند.

به گزارش ایرنا، سید شهاب‌الدین صدر دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در نشست استان تهران این جبهه گفت: در تهران به نحوی سیاست فهرست انتخاباتی اصولگرایان را پیش می‌بریم که این فهرست دربردارنده ۳۰فرد شناخته و شاخص اصولگرا باشد.

وی خاطرنشان کرد: حساسیت‌ها برای فهرست تهران از این جهت است که در تهران فهرست مطلوب از افراد شایسته و شاخص که مقبولیت اجتماعی هم داشته باشند تهیه کنیم که بتوانند باری از دوش مجلس هشتم بردارند.

از سوی دیگر در جبهه اصلاحات، در پی اظهارات سعید شریعتی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت مبنی بر اینکه نامه حزب اعتماد ملی به جبهه مشارکت موضع همه اعضای این حزب نیست و اگر از اعضای حزب اعتماد ملی در این مورد سؤال شود حتما برخی از آنها با مواد این نامه مخالفند، سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: نامه اعتماد ملی به جبهه مشارکت موضع کل اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است که این موضع حزب مثل سایر مواضع حزبمان تنها از زبان سخنگوی حزب مطرح شد.

اسماعیل گرامی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ظهر دیروز با مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی در مورد انتشار همین نامه محرمانه به جبهه مشارکت و درصورت لزوم پاسخ مجدد به جبهه مشارکت، جلسه‌ای برگزار کرده و تصمیم نهایی دراین خصوص را خواهند گرفت.

نشست مشترک

در حوزه اجرایی انتخابات، معاون وزیر کشور اعلام کرد که ابهامات و ایرادات شورای نگهبان درباره نرم افزار ثبت رأی‌دهندگان در نشست مشترک دیروز وزارت کشور و شورای نگهبان بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، محمدحسین موسی پور، با بیان این مطلب افزود: طبق توافق قبلی قرار است شورای نگهبان ابهامات، اشکالات و سؤالات خود را به وزارت کشور در این زمینه ارایه کند تا ما آنها را برطرف کنیم.

همچنین اعلام شد که کارگاه آموزش کاربری نرم افزارهای هشتمین دوره انتخابات مجلس در ستاد انتخابات کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 39033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز