گروه سیاسی: در حالی که نزدیک به پنج روز از پایان مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گذرد اما به‌نظر می‌رسد پایان مهلت ثبت نام و در پی آن آغاز بررسی صلاحیت نامزدها نقطه آغازی نیز برای اوج گرفتن بحث‌های انتخاباتی چه در میان دو جناح اصولگرا و دوم خرداد و چه در بین عامه مردم باشد.

ابراز نگرانی‌ها از بروز تخلفات انتخاباتی در آستانه انتخابات، گمانه زنی‌ها درباره امکان حصول به ائتلاف در دو ‌جناح، و بالاخره اینکه سرفهرست‌های جناح اصولگرا و اصلاح طلب چه کسانی می‌توانند باشند محور این بحث‌ها قرار گرفته است.

اثبات توانایی خود

شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی مناطق سی‌گانه تهران بزرگ در بیانیه‌ای با مخاطب قرار دادن برخی گروه‌هایی که از آنان با عنوان مدعیان به‌اصطلاح اصلاحات یاد کرد، آورد: به این دسته از گروه‌ها و احزاب توصیه می‌کنیم به جای تخریب دیگران و  زیر سؤال بردن دستاوردهای ارزنده دولت مردمی و خدمتگزار، به‌دنبال اثبات توانایی‌های خود باشند و محور فعالیت خود را عقلانیت سیاسی قرار داده تا فضای انتخابات به سمت تخریب و نزاع پیش نرود و شاهد رقابت سازنده‌ای باشیم که همه‌ گروه‌ها خود را در معرض معرفی و انتخاب مردم آگاه و همیشه در صحنه قرار دهند.

در این بیانیه همچنین خاطر نشان شده است که گروه‌ها و احزاب ارزشی و اصولگرا نیز با توجه به شرایط ویژه کشور و فرمایشات حکیمانه و عالمانه رهبر عزیز انقلاب، محور فعالیت‌های خود را حفظ وحدت، یکپارچگی و شایسته‌سالاری قرار داده و براساس حرکت اتحاد اصولگرایان در عرصه رقابت‌های انتخابات گام بردارند و از هر اقدامی که در جهت تضعیف وحدت اصولگرایی و ایجاد تفرقه و جدایی باشد دوری کنند.

فهرست جداگانه اعتماد ملی

دبیر فراکسیون اقلیت مجلس در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه علنی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا اصلاح‌طلبان با حزب اعتمادملی یک فهرست مشترک در انتخابات خواهند داد؟ گفت: فکر می‌کنم حزب اعتمادملی فهرست جداگانه‌ای در انتخابات این دوره ارائه کند.

به گزارش فارس، محمد رضا تابش درباره سرفهرست‌های اصلاح طلبان گفت: منتظر اعلام صلاحیت‌ها هستیم تا سرفهرست اصلاح‌طلبان مشخص شود.

نامزدهای شاخص

همچنین رئیس ستاد اصلاح‌طلبان در یک نشست خبری در پاسخ به این سؤال که تعداد افراد داوطلب تحت حمایت ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در تهران و شهرستان‌ها به چه میزان است گفت: هنوز فهرست را نبسته‌ایم و در حال تکمیل شدن است.

به گزارش مهر، عبدالواحد موسوی لاری تأکید کرد: در تمامی حوزه‌های انتخابیه کشور نامزدهای شاخصی داریم و زمینه برای رأی آنان فراهم است که ما منتظر رفتار هیأت‌های نظارت هستیم.

نامزدی لاریجانی، تهران یا قم

با وجود اینکه از هفته‌ها پیش اخباری شنیده می‌شد مبنی بر اینکه علی لاریجانی فهرست پیشنهادی خود را به جبهه متحد اصولگرایان تحویل داده است مهر به نقل از یک منبع آگاه با تکذیب این خبر از احتمال نامزدی لاریجانی از حوزه انتخابی تهران خبر داد.

پیش از این گفته می‌شد که لاریجانی از حوزه انتخابی قم نامزد هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

کد خبر 41878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز