گروه سیاسی: انتقاد جناح دوم خرداد از رد صلاحیت‌ها و موج حملات آنها به عملکرد هیئت‌های اجرایی انتخابات با واکنش‌های شدیدی از سوی نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری ابتدا این واکنش‌ها در نطق‌های پیش از دستور دو نفر از نمایندگان اصولگرای مجلس نمود پیدا کرد و سپس در صحن علنی مجلس نیز برخی دیگر از نمایندگان این جناح، اصلاح طلبان را دعوت به پرهیز از جوسازی کردند.

ابتدا الیاس نادران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به جریان شکل گیری اصلاح طلبی گفت: متأسفانه پس از دوم خرداد 76 با نفوذ جریانات انحرافی در بخشی از حاکمیت، کار به آنجا رسید که بخش قابل توجهی از مجلس ششم، به اپوزیسیون نظام تبدیل شد.

این عضو ارشد جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه این جریان در ائتلاف با جریانات لائیک خارج از مجلس، تغییر ساختار سیاسی کشور را وجه همت خود قرار دادند تصریح کرد: شعارهای دوگانگی در حاکمیت و تذلیل در مقابل نظام سلطه، تهیه طرح سه فوریتی الزام دولت به امضاء پروتکل الحاقی، اسلام‌زدایی از حاکمیت، دستگاه‌های اجرایی و قوانین موضوعه، طرح مسایلی چون نهادهای انتخابی و انتصابی و سیاه‌نمایی‌های فراوان کار را به جایی رسانده بود که عرصه سیاسی کشور را به شدت ملتهب و آشفته می‌نمود.

وی یادآور شد: پرواضح است که همه اصلاح‌طلبان به این بدخیمی نیستند و لیکن باید تکلیف خود را با این جماعت روشن کنند.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس در ادامه افزود: خدا کند آنها که جلسه سه نفره می‌گذارند برای دفاع از این جماعت نباشد و بدانند که اگر جلسه 30 نفره هم بگذارند این جماعت با آب زمزم هم تطهیرشدنی نیستند.

توسل به شیوه‌های سیاسی

علاوه بر این موسی قربانی نیز عنوان آخرین ناطق جلسه علنی مجلس با اشاره به اتفاقات هشت سال پیش و پس از آن تصریح کرد: آنها در اعتراض به رد صلاحیت خود در آخرین جلسه علنی مجلس ششم، دست به تحصن و استعفای دسته جمعی زدند و بحث خروج از حاکمیت را تحقق عینی بخشیدند و جالب اینکه همین آقایان که تا دیروز بحث خروج از حاکمیت و استعفای دسته جمعی را مطرح و جامه عمل به آن پوشاندند امروز با توسل به انواع شیوه‌های سیاسی به‌دنبال ورود به حاکمیت هستند.

نماینده مردم قائنات اظهار داشت: حال ملت عزیز ایران خود قضاوت نمایند. افرادی که چنین فضایی را در کشور ایجاد کردند و بیشترین تلاش را برای تضعیف نهادهای برخواسته از قانون اساسی انجام داده‌اند می‌توانند به مجلس بیایند و سوگند یاد کنند که من در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها استقلال کشور را مدنظر داشته باشم.

جوسازی علیه شورای نگهبان

علاوه بر این سید نظام مولاهویزه نیز در جمع خبرنگاران با انتقاد از عملکرد اصلاح‌طلبان پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس هشتم و جوسازی علیه شورای نگهبان اظهار داشت: موج‌سازی‌ اصلاح‌طلبان از بدو ثبت‌نام در انتخابات شروع شد و با مأمور کردن افراد معلوم الحال جهت شرکت در انتخابات، خود را برای هجوم بی‌سابقه علیه شورای نگهبان آماده کردند.

این عضو فراکسیون اکثریت مجلس از شب‌نشینی و نشست‌های پنهانی لیدرهای اصلاح‌طلبان جهت تخریب شورای نگهبان خبر داد و گفت: از آنجا که اصلاح‌طلبان می‌دانند از حمایت مردمی برخوردار نیستند برای خروج از این بحران در تدارک تهاجم وسیع علیه شورای نگهبان هستند و حتی نمایندگان اصولگرایی که توسط هیأت‌های اجرایی رد صلاحیت شدند را تحریک و تهییج می‌کنند تا شاید برای اردوگاه خود طرفدارانی از جریان اکثریت اصولگرا دست و پا کنند.

کد خبر 43003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز