علی لاریجانی با اشاره به انتخابات مجلس هشتم تأکید کرد: آنچه اهمیت دارد در درجه اول ایجاد فضای رقابتی واقعی و اصیل جهت حضور مردم در انتخابات مجلس است

چرا که انصافاً انتخابات آینده، انتخاب مجلس سرنوشت ملی است و این امر، هم در بعد داخلی و هم خارجی اهمیت بسیاری برای منافع ملی کشور دارد.

دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی در گفتگویی نسبتاً مفصل با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه مشترک خود با محسن رضایی و محمدباقر قالیباف و موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: از نظر ما اصولگرایی یک جریان فکری اصیل است که اهداف خود را تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار داده است و مبانی این حرکت بر آموزه‌های مکتب امام خمینی‌ره و رهبر معزز انقلاب اسلامی استوار است، به همین دلیل این جریان در چمبره دسته‌بندی‌های حزبی و تشکلی چپ و راست یا دسته بندی‌های قبیله‌ای گرفتار نیست.

وی افزود: ‌اصولگرای با قرائتی که عرض کردم یک جریان پرتحرک و فراگیر خواهد بود و ترجمه این امر در بحث انتخابات و نسبت آن با جریان اصولگرایی این است که آقایان که به گروه 6+5 شهرت یافته‌اند با سعه صدر همه افرادی که کارآمدی و دانش را برای فعالیت در مجلس دارند مدنظر قرار دهند و انتخابات اصلح نمایند.

لاریجانی خاطرنشان کرد:‌ اگر چنین مسیری را برگزینند هم در پیشگاه خدا پاسخ دارند و نزد مردم و همه اصولگراها حجت دارند در غیراین‌صورت چنانچه خدایی ناکرده برای راضی کردن این و آن، افرادی را انتخاب نمایند، از دید ما جدای از معایب بر شمرده نوعی خروج از مبنای اصولگرایی نیز خواهد بود.

عملکرد 6+5

وی درمورد دیدگاهش درخصوص عملکرد 6+5 و این که آیا انتخاب آنها مورد تأیید مثلث اصولگرایی (لاریجانی، رضایی، قالیباف) خواهد بود؟ اظهار داشت: به اعتقاد ما نظم در حرکت سیاسی با مانیفست مشخص است و طراحی 6+ 5 هر چند نظم اولیه است ولی به همین اندازه مورد احترام ماست، اما در مورد انتخاب آنها باید صبور بود و باید به نتایح آن نظر افکند، ما 3 نفر که شما از آن به‌عنوان مثلث اصولگرایی تعبیر فرمودید، قرائت خود را از اصولگرایان به آقایان گفته‌ایم و آنها آشنا با این افکار هستند، لذا ما وقتی می‌توانیم به قضاوت بنشینیم که نتایج نهایی کار آنان را دریافت نماییم و با مبانی فکری خود بسنجیم لذا منتظر نتایج این آزمون خواهیم ماند.

دبیر سابق شورای‌عالی امنیت ملی تأکید کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد در درجه اول ایجاد فضای رقابتی واقعی و اصیل جهت حضور مردم در انتخابات مجلس است و در درجه دوم بروز افراد شجاع و با صلاحیت و خلاق و با تجربه در مجلس جهت تحقق آرمان‌های انقلاب و توسعه کشور و رفع مشکلات مردم برای ما اهمیت دارد، لذا وحدت اصولگرایان راهگشا خواهد بود تا به این اهداف برسیم اما اگر خدایی نکرده همین مکانیسم مانع رسیدن به اهداف اصلی که برشمردیم باشد، باید طریق را اصلاح کرد.

انتشار آخرین فهرست

با وجود آن که در نشست خبری روز سه‌شنبه اعضای جبهه متحد اصولگرایان موسوم به 6+5، فهرست نهایی انتخاباتی این گروه در تهران اعلام نشد، اما اخبار متفاوتی از آخرین فهرست جبهه متحد اصولگرایان به ویژه در میان پایگاه‌های اینترنتی منتشر شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با همشهری از نهایی شدن نام 23نفر در فهرست تهران خبر داد.

غلامرضا مصباحی مقدم همچنین حضور خود و ابوالحسن نواب، سیدرضا اکرمی و سیدرضا تقوی را در این فهرست تأیید کرد.

گزارش‌های دیگری هم که در پایگاه‌های اینترنتی پخش شد حکایت از نهایی شدن نام 23نفر در فهرست نهایی تهران داشت که به جز افرادی که مصباحی مقدم به آنها اشاره کرد عبارتند از: علی لاریجانی، غلامعلی حدادعادل، زهره‌اللهیان، ‌حسین فدایی، علیرضا زاکانی، احمد توکلی، فاطمه آلیا، روح‌الله حسینیان، مرتضی آقاتهرانی، علی اصغر زارعی، خانم صفایی، بیژن نوباوه، محمد کوثری، نسرین سلطانخواه، علی مطهری، محمدرضا باهنر، سید شهاب الدین صدر، فاطمه رهبرو لاله افتخاری.

به گزارش همشهری قرار است 7نفر باقی‌مانده نیز از بین این چهره‌ها انتخاب شوند:‌ پرویز سروری، الیاس نادران، اسدالله بادامچیان، محمدنبی حبیبی، علی ثمری، نسرین سلطانخواه، فاطمه رهبر، مرضیه وحید دستجردی، حمیدرضا کاتوزیان، الهام امین‌زاده، سیدعلی ریاض، امیررضا خادم، لطف‌الله فروزنده و رضا روستاآزاد.

دوم‌خردادی‌ها صبر کنند

سید محمد خاتمی با دعوت اصلاح طلبان به صبر تا زمان مشخص شدن نتیجه بررسی شکایت‌ها هر گونه اظهار نظر پیرامون تحریم انتخابات یا شرکت نکردن در آن را در مرحله فعلی رد کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد باران، رئیس‌جمهوری سابق که در پایان همایش مسئولان دفاتر استانی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان حاضر شد، در سخنانی کوتاه با بیان اینکه در این مرحله باید صبر کرد، افزود: بارها گفته‌ایم که بنای ما این بوده که در انتخابات حضور پیدا کنیم، ما این نظام را از آن خود می‌دانیم و بچه‌های همین نظام هستیم و البته دیدگاه و سلایق خاص خود را داریم که به صلاح جامعه است.

بازنگری احتمالی

در عین حال عضو هیأت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در استان تهران گفت که فهرست ۲۳نفره تهیه شده جریان اصولگرا در تهران بار دیگر با دید تخصص‌های مورد نیاز در مجلس شورای اسلامی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

پرویز سروری درگفت‌وگو با همشهری تأکید کرد: فهرست موجود نزدیک به قطعی است اما قطعی نیست و به‌طور قطع بار دیگر توانمندی‌های افراد قرار گرفته در فهرست مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

کد خبر 43112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز