گروه سیاسی: اخبار منتشر شده درباره جلسه مهم یکشنبه شب گروه «6+5»جبهه متحد اصولگرایان که تا ساعتی پس از بامداد دوشنبه نیز ادامه یافت، حکایت از قطعی شدن اسامی فهرست 30نفره این جبهه در حوزه انتخابیه تهران دارد.

این فهرست که منابع رسمی خبری جبهه متحد اصولگرایان از تأیید یا رد آن خودداری می‌کردند، در برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی منتشر شد.

شهاب الدین صدر، دبیر جبهه متحد اصولگرایی، سیدکمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و علیرضا زاکانی عضو شورای مرکزی جبهه متحد از جمله کسانی بودند که در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها نهایی‌شدن فهرست 30نفره انتخابات تهران را تأیید کردند.

این اسامی پس از انتشار و بر اساس پیگیری‌های خبری همشهری، مورد تأیید منابعی در جبهه متحد از جمله برخی نامزدهایی که نامشان در این فهرست وجود دارد، قرار گرفت.

اسامی این فهرست که کماکان، از سوی برخی احتمالی خوانده می‌شود، به این شرح است: غلامعلی حداد عادل، علی لاریجانی، حسین فدایی، علیرضا زاکانی، احمد توکلی، محمد کوثری، ابوالحسن نواب، الیاس نادران، پرویز سروری، شهاب‌الدین صدر، زهره الهیان، سید رضا تقوی، سید رضا اکرمی، روح‌الله حسینیان، غلامرضا مصباحی مقدم، محمدرضا باهنر، لاله افتخاری، فاطمه رهبر، مرتضی آقاتهرانی، علی مطهری، طیبه صفایی، فاطمه آلیا، بیژن نوباوه، نسرین سلطانخواه، علیرضا مرندی، علی ثمری،  علی اصغر زارعی، علی عباسپور، مهدی کوچک‌زاده و اسدالله بادامچیان.

با این حال، دبیرکل جامعه‌زینب(س) گفت که امکان تغییرات در فهرست انتخاباتی اصولگرایان در تهران وجود دارد.

مریم بهروزی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: معمولاً در هر جریانی فهرست‌های انتخاباتی تاآخرین روزهای باقیمانده به تبلیغات انتخاباتی دچار تغییر و تحولاتی می‌شود.

ابوالقاسم رئوفیان، مسئول امور استان‌های جبهه متحد اصولگرایان نیز گفت: فهرست اصولگرایان در استان‌ها امروز نهایی می‌شود.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان هم در گفت‌وگو با مهر، در مورد نامزدهای استانی جبهه متحد اصولگرایان گفت: کمیته‌های استانی جبهه متحد از روز شنبه این هفته جلسات مشترکی را با شورای مرکزی جبهه متحد داشته‌اند تا نامزدهای مورد توافق این کمیته‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته شهاب الدین صدر، تاکنون دو سوم نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در استان‌ها شناسایی و قطعی شده است.

جبهه ‌متحد اصولگرایان قرار است هفته‌آینده‌ نشستی مطبوعاتی را برای تشریح فهرست و برنامه‌های خود برگزار کنند.

مذاکره برای مقبول‌تر شدن

عضو  ارشد فراکسیون اکثریت مجلس با محترم خواندن فهرست منتشره به‌عنوان فهرست جبهه متحد اصولگرایان از حوزه انتخابیه تهران، از تلاش و مذاکره برای مقبول‌تر و کارآمدتر کردن آن خبر داد.

احمد توکلی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه فهرست منتشره نهایی نیست، افزود: همچنان امیدواریم که برادران حاضر در گروه 6+5 برای ارائه فهرستی دارای پذیرش اجتماعی بیشتر و کارآمدتر با حساسیت به تدابیر خویش ادامه دهند.

نشست دوباره با خاتمی

ایرنا  گزارش داد، ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان برای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، وضعیت رسیدگی به شکایات داوطلبان مورد نظر خود در هیأت‌های نظارت استانی را در نشستی با سید محمد خاتمی بررسی کرد.

فاطمه کروبی، سخنگوی ائتلاف مردمی اصلاحات هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از جمع بندی نهایی فهرست استان تهران و شهرستان‌های ائتلاف مردمی اصلاحات در نشست این ائتلاف خبر داد.

وضعیت لاریجانی

پس از انتشار دعوت رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از علی لاریجانی برای شرکت در انتخابات در حوزه انتخابیه قم، تردیدهایی درباره حضور وی در فهرست تهران شکل گرفت.

او روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی این پیشنهاد است.

اما دوشنبه بسیاری از منابع خبری در حالی از قطعی شدن قرار گرفتن نام وی در فهرست جبهه متحد اصولگرایان در تهران خبر دادند که به‌نظر می‌رسد وی به احتمال زیاد در حوزه قم، نامزد انتخابات مجلس شود، تا آنجا که علی بنایی نماینده مردم قم در گفت‌وگو با همشهری، از قطعی شدن حضور لاریجانی در فهرست جامعه مدرسین خبر داد.

البته منابع نزدیک به لاریجانی و همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هیچ‌یک از دو احتمال حضور وی در حوزه‌ تهران و قم را رد نکرده و تأکید دارند که وی هنوز برای برگزیدن حوزه انتخابیه تصمیم قطعی نگرفته و تصمیم نهایی وی طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر 43490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز