گروه سیاسی: علی لاریجانی درباره فهرست جبهه متحد اصولگرایان که روز دوشنبه از سوی برخی سایت‌ها منتشر شده بود و در پاسخ به این پرسش که آیا از محتوای فهرست آگاهی دارد؟ گفت: من نیز این قضیه را شنیده‌ام

ولی این‌که به صورت رسمی از طرف جبهه متحد نامه‌ای بدهند و بگویند که تصمیم 6+5 این است، این‌گونه نبوده و البته ممکن است تغییراتی در این فهرست ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سئوال ایسنا  که آیا شما در جریان رایزنی‌هایتان با جبهه متحد اصولگرایان از ترکیب فهرست این جبهه اطلاع پیدا کرده بودید یا نه؟ گفت: بی‌اطلاع نیستم ولی همان‌طور که گفتم چیزی به صورت رسمی و مکتوب در این ارتباط به ما نداده‌اند که اعلام کنند ما چنین تصمیمی گرفته‌ایم و فکر نمی‌کنم نتیجه هنوز به این بلوغ رسیده باشد. اعلام شده که فهرست به جمع‌بندی رسیده است، ولی امکان تغییرات در آن نیز هست.

مجلس کارآمد

لاریجانی خاطر نشان کرد:‌ ممکن است که اختلافاتی در برداشت افراد باشد که چگونه می‌توان یک مجلس قوی، شجاع و کارآمد را ایجاد کرد و ما در این ارتباط نمی‌خواهیم بحث‌های ذهنی و فلسفی بکنیم؛ بلکه یک بحث واقعی برای این موضوع است و این بحث‌های کلی در این خلاصه می‌شود که ترکیبی که برای انتخابات معرفی می‌شود ترکیبی نشاط‌آور برای مردم باشد و مردم این احساس را بکنند که این افراد می‌توانند یک تحول ایجاد کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در فهرست قرار می‌گیرند و به مجلس راه پیدا می‌کنند باید متخصص، دارای سابقه‌ خوب، خوش وجهه و دارای شجاعت برای تغییر باشند و بتوانند برای مردم یک سیمایی ترسیم کنند که مردم به آنها اطمینان پیدا کرده و حداقل امیدی داشته باشند که این جریان می‌تواند شرایط را عوض کند و مشکلاتی که از باب معیشت و تورم و... وجود دارد رفع شود.

وی تأکید کرد: آنچه در حال حاضر می‌بینم ارضا‌کننده نیست. البته در این‌جا بحث فرد نیست، ولی وقتی آدم این ترکیب را می‌بیند متوجه می‌شود که برآیند آن، آن خصوصیاتی نیست که مدنظر بوده است.

مذاکره به جای فهرست

لاریجانی در پاسخ به این سؤال که آیا شما فهرستی را به جبهه متحد اصولگرایان ارائه دادید یا نه؟ گفت: ما فهرستی را پیشنهاد ندادیم، ولی مذاکراتی را در مورد افراد انجام دادیم.  وی در برابر این پرسش که شما گفتید فهرستی که درحال حاضر جبهه‌ متحد اصولگرایان ارائه داده دارای نواقصی است، به‌نظر شما این فهرست به چه میزان شانس رای‌آوری دارد؟ اظهار داشت: من نمی‌خواهم در این ارتباط تفأل بد بزنم، اما اگر خیلی رضایت‌بخش بود به شما می‌گفتم که رضایت‌بخش است.

لاریجانی در ادامه گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که این روزها شاهد مطرح شدن نام قالیباف، لاریجانی و رضایی در کنار هم هستیم؛ چرا این مثلث ایجاد شده؟ و اشتراکات اضلاع آن چیست؟ تصریح کرد: مبنای گفت‌وگو و مشاوره‌ ما اختصاص به این دوستان ندارد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است این مثلث در آینده تبدیل به یک جریان شود؟ هم گفت: ما در این مورد بحثی نکرده‌ایم، ولی این امکان وجود دارد. به‌نظر من ایجاد یک جریان قوی برای کشور و جامعه مفید است.

لاریجانی در برابر این پرسش که به چه میزان این احتمال وجود دارد که مثلث مذکور درصورتی که نواقص فهرست جبهه‌ متحد اصولگرایان برطرف نشود فهرست جداگانه‌ای ارائه دهد؟ گفت: باید اجازه دهیم پروسه‌ای که در حال حاضر در جبهه‌ متحد اصولگرایان در حال طی شدن است طی شود. من این را نفی نمی‌کنم، ولی در اولویت ما نیست.

سفر به قم

لاریجانی خبرداد به احتمال زیاد روز جمعه 18 بهمن به دیدار مراجع معظم تقلید در شهر مقدس قم خواهد رفت تا درمحضر آنها در مورد نامزدی از تهران یا قم تصمیم‌گیری کند.

وی گفت: گروه6+5 در تهران در این ارتباط تصمیماتی نیز گرفته است، ولی مبنای تصمیم من این است که  خدمت مراجع برسم و در محضر آنها تصمیم‌ نهایی را بگیرم.

آغاز تکروی

در پی قرار گرفتن نام 2نفر از اعضای مرکزیت جامعه روحانیت مبارز در فهرست جبهه متحد اصولگرایان، گروه سیاسی رایحه خوش خدمت، این اقدام را زیر سؤال برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت مبارز، طیف سیاسی رایحه خوش خدمت که احتمالا نظرات اعضای آن مورد قبول مجموعه 6+5 قرار نگرفته، کار را به رسانه کشانده و مدعی شده است: گنجاندن نام این 2 روحانی در فهرست جبهه متحد اصولگرایان، واکنش منفی داشته است.

حمایت از نامزدهای اصلاح‌طلب معتدل

رئیس شورای‌عالی حزب همبستگی گفت که این حزب از افراد معتدل برای انتخابات مجلس‌هشتم استفاده‌و از آنها حمایت می‌کند.

محمدرضا راه‌چمنی به ایرنا گفت: همبستگی، حزبی اصلاح‌طلب و معتدل است و به‌طور قطع خط‌‌ومشی آن در انتخابات مجلس نیز اعتدال و میانه‌روی خواهد بود.

هدایت آقایی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم درگفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه همه کسانی که درچارچوب نظام کار می‌کنند تا جایی که امکان فعالیت داشته باشند باید در صحنه بمانند افزود: ما این مسئله را برای خود یک تکلیف می‌دانیم.

احتمال تغییر وجود دارد

گزارش ایرنا حاکی‌است، دبیر اجرایی جبهه‌متحد اصولگرایان گفت که ‌برخی اظهارنظرها درباره‌فهرست انتخاباتی اصولگرایان در حوزه انتخابیه تهران منطبق با واقعیت‌ها نیست و احتمال تغییر در این فهرست وجود دارد.

سید شهاب‌الدین صدر افزود: ما از شکاف بین اصولگرایان پیش از این لطمه خورده‌ایم و اگرچه اختلاف سلیقه‌ها امری طبیعی است اما راهی جز وحدت نداریم.

کد خبر 43681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز