گروه سیاسی: نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فهرست اعلام شده از سوی جبهه متحد اصولگرایان گفت‌: چنانچه جبهه متحد فهرست مورد نظر را متناسب با شرایط موجود تغییر ندهد جریان اصولگرایی دچار آسیب می‌شود که در این صورت فشارهای داخلی و خارجی افزون خواهد شد.

علی لاریجانی که در ششمین نشست تا انتخابات هشتم جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی‌سخن می‌گفت و پایگاه اطلاع رسانی این جمعیت خبر آن را منتشر کرد، اظهار داشت: برای شکل‌گیری مجلسی کارآمد، مقتدر، اصولگرا، متخصص، مردمی، مستقل و به معنای حقیقی در رأس امور باید از چهره‌های شناخته شده و امتحان پس داده، مقبول، شجاع، با‌صلاحیت، با دانش و تجربه لازم استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا، گفت‌وگوهایمان با جبهه متحد اصولگرایان را ادامه خواهیم داد تا افرادی کارآمد، شجاع، مؤمن، ولایت‌مدار و مقبول از طرف اصولگرایان وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند که البته در فهرست ارائه شده تعدادی از افراد، این مشخصات را دارند. ضمناً برخی از این ویژگی‌ها در همه افراد ارائه شده دیده می‌شود ولی بحث در درجه بالاتر این امور است.

لاریجانی افزود: ایجاد همگرایی، انسجام و ائتلاف در میان اصولگرایان، اقدامی‌مثبت، ضروری و قابل تقدیر است و آن را یک رسالت انقلابی و مسئولیت تاریخی برای همه اصولگرایان می‌دانیم؛ اما بدانیم این مکانیزم 6+5 از ابتدا مکانیزم جامع و کامل نبود و ایراداتی داشت ولی در همین حد ابتدایی، قابل اهتمام است؛ لیکن سهم‌خواهی و خودشیفتگی از موانع جدی بر سر راه وحدت و همگرایی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی اضافه کرد: باید نگاه سنتی و سهم‌خواهانه در تهیه فهرست اصولگرایان را کنار بگذاریم و با نگاهی اصولگرایانه، به تهیه فهرستی از کارآمدان و متخصصان اصولگرا بپردازیم تا مجلسی مقتدر، مؤثر و کارآمد و تحول‌خواه شکل گیرد.

نماینده مقام‌معظم‌رهبری در شورای عالی امنیت ملی، ارتقاء جایگاه مجلس شورای اسلامی‌را مرهون انتخاب درست در این زمان دانست تا نمایندگان شأن و جایگاه مجلس را حفظ کنند و ارتقاء بخشند؛ نه اینکه آن را طعمه‌ای بدانند.

وی گفت‌: نمایندگان مجلس چنانچه بر اساس قانون اساسی بدون توجه به وابستگی‌های گروهی نسبت به اصلاح و ایجاد تحول در وضعیت کشور اهتمام ورزند، عملا جایگاه مجلس ارتقاء پیدا خواهد کرد و در جایگاه واقعی خود قرار می‌گیرد.

نقش ناصح امین

لاریجانی تأکید کرد: ناصح امین می‌تواند مدعی حمایت از دولت باشد نه کسانیکه برای پست و مقام، با هرگونه انتقاد سازنده مخالفت می‌کنند.

وی گفت: دولت نهم به مجموعه اصولگرایان تعلق دارد و هیچ کس از اشخاص حقیقی و حقوقی متعلق به اصولگرایان، خواهان عدم توفیق دولت نهم نیست؛ بر این اساس، چنانچه برخی اظهارنظرهای نسنجیده و تصمیمات سست و بی‌پشتوانه علمی‌از سوی برخی مقامات اجرایی کنار گذاشته شود، اصولگرایان همگی از اقدامات مثبت و رویکردهای خوب دولت نهم حمایت می‌کنند؛ لذا اصلاح برخی اشتباهات وظیفه مجلس است.

برنامه‌های جدی

وی از برنامه‌های جدی اصولگرایان در مجلس هشتم را، کاهش نرخ تورم و انضباط در برنامه‌ریزی اقتصادی ذکر کرد و گفت: علی‌رغم موفقیت‌های زیادی که دولت نهم به ویژه در عرصه سیاست خارجی، پیشرفت‌های هسته‌ای، سفرهای استانی، تحرک دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی به مردم و بازسازی اعتماد اجتماعی داشته است، متأسفانه افزایش قیمت‌ها و تورم و مشکل اشتغال، این همه توفیق را در کام مردم تلخ کرده است. بر همین اساس اصولگرایان در مجلس آتی، با ارایه مدلی علمی‌در جهت رفع این معظلات، گام اساسی برخواهد داشت.

لاریجانی افزود: تورم کشور، ناشی از مشکلات ساختاری اقتصاد ایران، بی‌انضباطی اقتصادی، افزایش حجم نقدینگی، گسترش فعالیتهای عمرانی بدون توجه به ظرفیت موجود و ... است که هر یک از این عوامل، راهکارهای خود را طلب می‌کند.

شکافی نیست

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان، شکاف در این جبهه را ردکرد و گفت که برخی نغمه‌ها مبنی‌بر فهرست‌های متفاوت در جبهه اصولگرایان، شگرد تبلیغاتی است.

به گزارش ایرنا، سید شهاب‌الدین‌صدر به تلاش اصولگرایان برای گرم شدن تنور انتخابات اشاره کرد و افزود‌: وحدت و یکپارچگی در سرلوحه کار اصولگرایان است.

قابل دفاع

قائم مقام جمعیت ایثارگران اکثریت فهرست منتشر شده منتسب به جبهه متحد اصولگرایان را قابل دفاع خواند و اظهار داشت‌: به احتمال فراوان با تغییراتی که در این فهرست ارائه خواهد شد اصولگرایان حضور پرقدرتی را در مجلس خواهند داشت.

لطف‌الله فروزنده، قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی‌در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت‌: فهرستی که از سوی برخی رسانه‌ها به‌عنوان فهرست نهایی جبهه متحد اصولگرایان ارائه شد تا کنون توسط هیچیک از اعضای این جبهه تائید نشده پس این بدان معناست که گروه 6+5 هنوز در حال تکمیل فهرست خود در تهران است.

تغییر در فهرست تهران

علیرضا زاکانی درباره احتمال تغییراتی در فهرست تهران گفت: برخی از افراد موجود در فهرست 30 نفره‌ جبهه متحد اصولگرایان در تهران، با توجه به مشغله کاری و شرایطی که دارند اعلام کردند، به حضور افرادی دیگر به جای خود به‌عنوان گزینه‌های ارجح تمایل بیشتری دارند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبر، عضو ارشد جبهه متحد اصولگرایان همچنین با تاکید بر اینکه لاریجانی در فهرست تهران حضور دارد، گفت‌: بحث درباره سرفهرست به پس از نهایی شدن فهرست موکول شده است.

بیانیه جبهه متحد

جبهه متحد اصولگرایان در سومین بیانیه خود ضمن اعلام رئوس برنامه‌ها در مجلس هشتم فهرست‌ انتخاباتی این جبهه را نمادی‌ برای ‌پاسخگویی ‌اصولگرایان‌ به ‌لوازم‌ سال‌ اتحاد ملی ‌و انسجام‌ اسلامی‌خواند.

به گزارش ستاد خبری این جبهه، در بخش دیگری از بیانیه آمده است: خوشبختانه‌ بحث‌های‌ چند ماهه‌ گذشته‌در اردوگاه‌ اصولگرایان‌ به‌ ثمر نشست‌ و سه طیف‌ وسیع‌ اصولگرایی‌ در تهیه‌ فهرست‌ واحد به‌ نتیجه‌ رسیدند و در وقت‌ قانونی‌ آن‌را اعلام‌ می‌کنند.

در این بیانیه تأکید شده است: فهرست‌ واحد محصول‌ خرد جمعی‌ و عقلانیت‌ سیاسی‌ اصولگرایان‌ در انتخابات‌ آینده‌ است.

چرا انصراف؟

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: عده‌ای از افراد تندرو در اردوگاه نیروهای دوم خردادی حاضر نبودند با آقای عارف همکاری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب الدین صدر در حاشیه همایش بانوان جبهه متحد اصولگرایان در جمع خبرنگاران درخصوص علل کناره گیری محمد رضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت اصلاحات از نامزدی انتخابات مجلس هشتم، اظهار داشت: در مورد علل استعفای ایشان از خودشان بپرسید اما ما سعی داشتیم به وی بیشتر نزدیک شویم و تعاملمان را بیشتر کنیم.

محمد تاجیک عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین هم گفت: عملکرد بد دوم‌خردادی‌ها باعث انصراف عارف از نامزدی در انتخابات مجلس هشتم شده است.

همچنین در حالی که روزهای پایانی هفته گذشته برخی منابع نزدیک به جبهه متحد اصولگرایان از انصراف روح‌الله حسینیان و سیدرضا تقوی از نامزدی در انتخابات مجلس خبر داده بودند، پایگاه اینترنتی مرکز اسناد انقلاب اسلامی که تحت مدیریت حسینیان است، این خبر را تکذیب کرد.

صبح روز جمعه 19 بهمن هم، هم اولین همایش ائتلاف فراگیر اصولگرایان با حضور احزاب عضو این ائتلاف و با سخنرانی امیرعلی امیری قائم مقام حزب توسعه و عدالت، سید محمد میرمحمدی دبیر کل حزب تمدن اسلامی، سعید ابوطالب عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان مستقل مجلس، رضا طلایی نیک دبیر کل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی‌و عماد افروغ نماینده مردم تهران و عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان مجلس در حسینیه جماران برگزار شد.

قهر نمی‌کنیم

عضو ارشد ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان این انتخابات را برگی از برگه‌های انقلاب اسلامی‌می‌دانند و از طریق آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم برای انتخاب افراد شایسته در انتخابات آینده فعالیت می‌کنند.

اشرف بروجردی، مسئول کمیته زنان و جوانان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در گفت‌وگو با مهر، با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان به هیچ عنوان قصد قهر از حضور در انتخابات را ندارند، یادآورشد‌: ما از تمام توان خود بهره گرفتیم تا عرصه انتخابات خالی نماند و فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم تا کنون تنها برای شرکت پرشور در انتخابات و تشویق دیگران برای حضور بوده است.

علی لاریجانی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی صبح جمعه وارد قم شد و پس از زیارت حرم حضرت معصومه(س) با حضرات آیات محمدتقی بهجت، ناصر مکارم شیرازی، لطف‌الله صافی گلپایگانی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، ابراهیم امینی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی لاریجانی در این سفر یک روزه با سفر به استان قم و دیدار با مراجع، طی دیدارهای خصوصی به طرح مباحثی درباره انتخابات، سیاست‌های داخلی و خارجی و هم‌چنین شهر قم پرداخت.

کد خبر 43759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز