گروه سیاسی: ابراهیم اصغر زاده تاکید کرد: اشکال بزرگ دوم‌خردادی‌ها تدوین نکردن راهبرد است و رفتار این جریان در نزد افکار عمومی تلاش برای کسب قدرت جلوه می کند اما باید متوجه بود که مردم تحرکات گروه‌هایی که صرفا برای کسب قدرت می کوشند و به سوی قدرت هجوم می برند، نمی پسندد.

دبیرکل سابق حزب همبستگی که از چهره‌های شناخته شده دوم خردادی محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با مهر واکاوی گذشته و کشف راهکارهای پیروزی در آینده توسط اصلاح طلبان را منوط به پرهیز از شتابزدگی در تحلیل شکست این جریان دانست و متذکر شد: اصلاح طلبان نباید شکست خود را خیلی عجولانه ارزیابی کرده یا آن را به گردن رقیب و مردم اندازند.

اصغرزاده گفت: غیر از رقیب و مردم عامل سومی می تواند در بروز هر شکست سیاسی وجود داشته باشد که به راهبرد ها و روش‌هایی که هر جریان سیاسی انتخاب می‌کند،‌ باز می گردد.

موسس تشکل انتخاباتی جبهه آزادی و برابری خواهی افزود: اصلاح طلبان هم در راهبرد و هم در روش‌ها دچار شتابزدگی و خطاهایی شده بودند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: روش‌هایی که اصلاح طلبان در طول دوران حاکمیت خود در پیش گرفتند، نوعی بالا بردن توقع و انتظارات تماشاچیان بود که به آنها می‌گفتند قصد داریم شق‌القمر کنیم و هنگامی که تماشاچیان دیدند که اصلاح طلبان نمی توانند به توقعات مردم پاسخ دهند، خسته و دل زده شدند.

وی بر همین اساس تاکید می‌کند که جبهه اصلاحات حق نداشت به راحتی از خط امام (ره) یا دفاع از طبقات پایین دستی که توجه به آنها شعار سنتی این جریان بود، عبور کند. این یک خطای راهبردی بود که اصلاح طلبان سرگرم طبقات متوسط جدید به عنوان نیروی دموکراسی جو و تحول خواه و طبقات ممتاز جامعه شده و از طبقات پائین غافل شدند.

اصغرزاده با اشاره به تهدید آمیز و شکننده بودن رفتار سیاسی طبقه متوسط جدید، اظهار داشت: بی‌توجهی اصلاح طلبان به مسائل اقتصادی به خصوص اقتصاد طبقات پایین دست باعث شد طبقه متوسط نیز تجزیه شود و توان مالی و قدرت خرید بخش مهمی از این طبقه کاهش پیدا کند و بخش قابل توجهی از جامعه از سیاست‌های دولت نا امید نشود.

به اعتقاد اصغرزاده، اصلاح طلبان هنوز از راهبرد مشخصی برخوردار نیستند اما جبهه اصولگرایی با وجود برخی اختلاف نظرها، راهبرد مشخص هدف گذاری دقیق‌تری دارد.

دبیر کل سابق حزب همبستگی همچنین کسب قدرت را نقطه آسیب پذیری اصلاح طلبان دانست.

اصغرزاده گفت: واقعیت این است که جبهه اصلاحات شکست خورده و افرادی باید مسئولیت این شکست را بپذیرند و برای ورود مجدد به صحنه، به جبران اشتباهات و خطاهای گذشته بپردازند و این کار نیازمند شجاعت است.

اصغرزاده درباره پیشنهاد برخی دوم‌خردادی‌ها برای حضور ناظران بین المللی برای نظارت بر انتخابات مجلس هشتم هم پاسخ داد: کسانی که دنبال نظارت بین المللی بر انتخابات ما هستند، قوانین و مقررات موجود را تحقیر می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد که قصد دارد در انتخابات مجلس هشتم، مستقل از دیگر احزاب دوم‌خردادی، فهرست بدهد.

فهرست واحد اصولگرایان

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: فهرست واحد اصولگرایان برای انتخابات مجلس هشتم در تهران و دیگر حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، پایان این هفته نهایی می‌شود.

سید شهاب‌الدین صدر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای اعلام عمومی فهرست واحد اصولگرایان، براساس قوانین و مقررات تا زمان تبلیغات انتخاباتی فرصت داریم و فهرست‌ها قبل از آغاز زمان تبلیغات انتخاباتی، اعلام خواهد شد.

صدر خاطرنشان کرد: برخی گروه‌ها و اشخاص با ارایه گمانه‌زنی‌هایی قصد داشتند اینگونه القا کنند که بین شخصیت‌ها و گروه‌های اصولگرا اختلاف جدی وجود دارد.

دبیراجرایی جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد: فهرست‌ها و اسامی که به عنوان فهرست موازی اصولگرایان مطرح می‌شود وجود خارجی ندارد.

بررسی افراد با صلاحیت جدید

یک منبع آگاه اظهار داشت: از میان افراد شایسته که در جبهه متحد اصولگرایان در حال بررسی بودند و افراد با صلاحیت ثبت‌نام کرده لیست جبهه متحد اصولگرایان برای شهر تهران به زودی نهایی خواهد شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت جبهه متحد اصولگرایان اظهار داشت: تا قبل از ثبت‌نام نامزدها در جبهه متحد اصولگرایان 21 نفر قطعی شده بودند ولیکن با عدم ثبت‌نام برخی از این افراد و از سوی دیگر ثبت‌نام افراد با صلاحیت جدید بررسی‌ها برای نهایی کردن فهرست ادامه دارد.

این منبع آگاه تصریح کرد: در کنار 21 نفر قطعی شده تا قبل از ثبت‌نام کاندیداها تعداد 27 نفر نیز در حال بررسی بودند که در مجموع 48 نفر در شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان مطرح و در حال بررسی بودند.

وی گفت: از میان افراد شایسته که در جبهه متحد اصولگرایان در حال بررسی بودند و افراد با صلاحیت ثبت‌نام کرده فهرست جبهه متحد اصولگرایان برای شهر تهران به زودی نهایی خواهد شد.

فارس همچنین از نهایی شدن 2فهرست الف و ب دوم‌خردادی‌ها در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران خبر داد.

خودداری از اقدامات تخریبی

رئیس شورای عالی حزب همبستگی از احزاب وگروه‌های سیاسی خواست از دنبال کردن اقدامات تخریبی علیه رقبای خود در انتخابات، پرهیز کنند.

محمدرضا راه چمنی در گفت‌وگو با ایرناافزود:احزاب و گروه‌های سیاسی اگر به تخریب رقبای خود اقدام نکنند، می‌توانند جایگاه موثر و مهم خود را در انتخابات کسب کنند.

تصمیم احزاب زنان اصول‌گرا

یک عضو احزاب زنان اصول‌گرا گفت: احزاب زنان اصول گرا طی جلسه‌ای که امروز خواهند داشت در مورد این‌که آیا جدا از لیست جبهه متحد اصول‌گرایان فهرستی برای انتخابات ارائه کنند یا نه یا این‌که به همان فهرست جبهه متحد بسنده کنند، تصمیم خواهند گرفت.

مریم بهروزی در گفتگو با ایسنا با اشاره به این جلسه ادامه داد: همانطور که می‌دانید در لیست جبهه متحد اصولگرایان حضور 6زن قطعی شده است و هنوز مشخص نیست که احزاب زنان اصول‌گرا که خواهان حضور بیشتری از زنان در مجلس هستند، فقط به فهرست جبهه متحد بسنده می‌کنند یا این‌که خود می‌خواهند در کنار فهرست جبهه متحد، فهرست مستقل ارائه دهند.

کد خبر 42215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز