گروه سیاسی: هنوز فرصت برای تجدید نظر در فهرست اعلامی جبهه متحد اصولگرایان برای انتخابات مجلس هشتم وجود دارد.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران که در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی شهر الکترونیک و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت و ایرنا خبر آن را منتشر ساخت، تاکید کرد: کاش دوستانی که در 6 + 5 تصمیم به تهیه فهرست گرفتند، سهم‌خواهی نمی‌کردند.

قالیباف خاطرنشان کرد:  ‌ای کاش آنها دنبال سهم‌بندی در فهرست نبودند و اجازه می‌دادند از تمام افراد و فرصت‌های موجود در شهر برای انتخابات استفاده شود.

وی با بیان اینکه هیچ قصدی برای ارائه فهرست مجزا در انتخابات ندارم، تصریح کرد: با این حال به فهرست ارائه شده جبهه متحد اصولگرایان نیز به‌عنوان یک شهروند معترض هستم.

قالیباف ادامه داد: معتقدم افراد بسیار قابل تر، کامل‌تر و اثرگذارتری حضور دارند که نامزد انتخابات شده‌اند.

شهردار تهران درمورد نشست مشترک خود با محسن رضایی و علی لاریجانی نیز گفت: بنده با آقایان لاریجانی و رضایی نشستی داشته‌ام، اولاً ما با هم دوست هستیم، ثانیاً ما درباره مشکلات و دغدغه‌های شهر و کشور با هم صحبت می‌کنیم و حتماً یکی از موضوعات بحث ما مجلس هشتم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس نیز گفت: ما می خواهیم نیروهای کارآمدتر و مقبول‌تر از نظر اجتماعی وارد فهرست شوند تا مقبولیت فهرست را افزایش دهند.

ترجیح جامعه روحانیت مبارز

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: سه‌شنبه شب جلسه‌ جامعه روحانیت مبارز برگزار شد و دستور جلسه، بررسی فهرست جبهه‌ متحد اصولگرایان یا 6+5 در مورد تهران بود.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فهرست تهران جبهه‌ متحد اصولگرایان نهایی شده است و جامعه روحانیت مبارز با رای اکثریت خود این فهرست را برای انتخابات تهران ترجیح می‌دهد، گفت: امیدواریم ان‌شاءالله اتحاد رو به رشد اصولگرایان تا پایان انتخابات حفظ شود و اصولگرایان در راستای وحدت هر چه بیشتر حرکت کنند.

ائتلاف فراگیر اصولگرایان نیز با ترتیب دادن یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور چهار چهره سرشناس خود که همگی نمایندگان فعلی مجلس هستند و دعوت از همه رسانه‌های گروهی داخلی و خارجی اعلام موجودیت کرد.

این ائتلاف که دومین ائتلاف رسمی اصولگرایان است، وجه تمایز خود را با جبهه متحد اصولگرایان غیردولتی بودن، حمایت منطقی و نقد منصفانه عملکرد دولت، تشکیل مجلس کارآمد و مقبول و مستقل، طرفدار گفتمان آزاد و نه وحدت یکطرفه دانسته و اعلام کردند که اصولگرایی را منحصر به احزاب و گروه‌های سیاسی ندانسته و طیفی فراگیر می‌دانند.

انصرافی نخواهیم داشت

قائم مقام ستاد ائتلاف دوم خردادی‌ها گفت: در جلسه سه‌شنبه شب ستاد ائتلاف هیچ تغییری در مناصب ستاد ائتلاف صورت نگرفت و مرتضی حاجی همچنان رئیس ستاد ائتلاف استان تهران باقی ماند و من نیز تا آخر قائم مقام ستاد باقی می‌مانم.

حسین مرعشی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی است برخی از چهره‌ها و نامزدهای ستاد ائتلاف دوم خردادی‌ها از سراسر کشور به دنبال انصراف خود از حضور در عرصه انتخابات هستند، آیا این اخبار صحت دارد، افزود: به غیراز انصراف محمدرضا عارف دیگر هیچ انصرافی در ستاد ائتلاف دوم خردادی‌ها در سراسر کشور صورت نخواهد گرفت و این اخبار نادرست است.

فهرست تهران

به گزارش ایرنا، در حالی که ششمین همایش شوراهای استانی جبهه متحد اصولگرایان دوم اسفند برگزار می‌شود، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: فهرست قطعی و نهایی جبهه متحد اصولگرایان شنبه آینده اعلام می‌شود.

حسن غفوری فرد افزود: علت تأخیر در اعلام این فهرست به وضعیت یک یا 2نفر باز می‌گردد.

وی یادآور شد که هنوز جایگزین علی لاریجانی در فهرست تهران مشخص نشده است.  وی با بیان اینکه‌ما هنوز نسبت به رسیدن به‌فهرست واحد ناامید نشده‌ایم، تاکید کرد: درصورت نرسیدن به چنین فهرستی نیز حضور گروه‌های مختلف نزدیک به اصولگرایان موجب تشویق بیشتر مردم و حضور حداکثری آنها در انتخابات خواهد شد.

کد خبر 44876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز