چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه سیاسی: قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به معیارهای انتخاب و وجود شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته و شناخته شده در فهرست اصولگرایان، نیازی به انتخاب سرفهرست در این طیف برای حضور در انتخابات مجلس هشتم احساس نمی‌شود.

لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با مهر، اظهارداشت: به‌نظر می رسد در حالی که شاخصه‌هایی همچون صلاحیت، مقبولیت و کارآمدی معیار سنجش و گزینش افراد در فهرست اصولگرایان است، به بحث انتخاب سرفهرست نیاز چندانی نیست.

اقدام بعدی

صادق محصولی هم در گفت‌وگو با فارس درخصوص سر فهرست‌های این جبهه در انتخابات مجلس هشتم، بیان داشت: هنوز بحث خاصی برای سر فهرست‌ها صورت نگرفته و بعد از مشخص شدن فهرست جبهه متحد اصولگرایان برای سرفهرست‌ها نیز اقدام خواهد شد.

ابوالقاسم رئوفیان هم تاکید کرد به لحاظ اینکه در فهرست اصولگرایان چهره های شاخص و مطرح کشور وجود دارند، لذا در فهرستی که تا روزهای آینده اعلام خواهد شد، فردی را به‌عنوان سرفهرست نخواهیم داشت و مکانیزمی غیر از این مسئله اتخاذ خواهیم کرد.

عضو اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در مصاحبه با ایرنا ادامه داد: چون شخصیت‌های برجسته‌ای در فهرست اصولگرایان وجود دارند لذا مکانیزمی که برای معرفی نامزدهای اصولگرا در انتخابات مجلس هشتم به کار گرفته خواهد شد، به نحوی خواهد بود که تداعی کننده این معنا که فردی نسبت به دیگری ارحج‌تر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌است، نباشد.

رد ادعا

دبیراجرایی جبهه‌ متحد اصولگرایی نیز با رد ادعاهای برخی‌از رسانه‌ها و مطبوعات درباره اختلاف اصولگرایان درباره سرفهرست‌ها در تهران، گفت: اصولا به‌این دلیل که قرار است فهرست تهران شامل شخصیت‌های مقبول و مشهور و کارآمد اصولگرا باشد، هر ۳۰ نفر آنها سرفهرست هستند.

سید شهاب‌الدین صدر در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هرگونه ‌اظهارنظری درخصوص سرفهرست‌های اصولگرایان در تهران اظهارنظر شخصی است و ربطی به شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان هنوز بحثی درباره‌موضوع سرفهرست نشده و ضرورت تعیین سرفهرست نیز هنوز مشخص نیست، با انتقاد از برخی گروه‌ها و مطبوعات درخصوص تلاش برای القای اختلاف بین اصولگرایان، گفت: گروه‌های سیاسی به‌جای پرداختن به نامزدهای رقیب، ویژگی‌های نامزدهای طیف خود را اعلام کنند.

هماهنگی کامل

صادق محصولی با بیان اینکه همکاری و هماهنگی کامل در جبهه متحد اصولگرایان برقرار است، تأکید کرد: به هیچ وجه بحث سهم خواهی در این جبهه مطرح نیست.

عضو شاخص جبهه متحد اصولگرایان در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از مطالبی که توسط برخی در جهت ایجاد تفرقه علیه جبهه متحد اصولگرایان منتشر می‌شود، اظهار داشت: برخی برای تضعیف جبهه متحد اصولگرایان تلاش‌هایی انجام می‌دهند که مطمئنا این‌گونه اقدامات برای آنها هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

اختلاف فقط در تهران

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در استان خراسان رضوی گفت که‌ دوم خردادی‌ها در تهران دچار اختلاف هستند و این اختلاف‌ها در شهرستان‌ها کمتر دیده می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجتبی سادات در نخستین نشست هم‌اندیشی داوطلبان‌اصلاح‌طلب نامزدی‌انتخابات مجلس هشتم در مشهد، بر ارائه یک فهرست از سوی اصلاح طلبان در حوزه انتخابیه مشهد تأکید کرد.

شعار انتخاباتی مهندسین

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه هنوز شعار انتخاباتی این تشکل سیاسی برای انتخابات مجلس هشتم نهایی نشده است، از محوریت سیاست های اصل 44 قانون اساسی و سند چشم‌انداز 20 ساله کشور در این شعار خبر داد.

غلامحسین امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درمعرفی افراد شاخص فهرست 30 نفره ارائه شده از سوی جامعه اسلامی مهندسین به جبهه پیروان خط امام و رهبری که به گروه 6+5 ارائه شده است، افزود: اسامی افرادی همچون لاریجانی، ولایتی، حداد عادل، مرتضی نبوی و محمد رضا باهنر در فهرست پیشنهادی ما قرار دارد.

حزب همبستگی خارج از ائتلاف

رئیس ستاد انتخابات حزب همبستگی گفت که اکثریت اعضای این حزب خود را جزو ائتلاف اصلاح‌طلبان نمی‌دانند.

کریم ملک آسا در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: شورای‌عالی حزب همبستگی تصویب نکرده است که این حزب در تهران جزو ائتلاف اصلاح طلبان باشد.

کد خبر 40808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز