گروه سیاسی: اخبار و گزارش‌ها حکایت از حمایت قاطع جامعه مدرسین از جبهه متحد اصولگرایان دارد.

حمایت گروه‌های مرجع و تأثیرگذار همواره از جمله بازوان حرکتی مؤثر جریانات و گروه‌های سیاسی محسوب می‌شود، چه اینکه این گروه‌های مرجع، خود به‌طور آشکار و مستقل در رقابت‌های انتخاباتی حضور داشته باشند و چه اینکه به جهت حفظ شأن در برخی موارد به حمایت غیرمستقیم بپردازند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله گروه‌هایی است که در مراحل مختلف از شکل گیری، پیروزی و پس از انقلاب اسلامی، نقش غیرقابل انکاری در حرکت اجتماعی مردم ایران داشته است.

هرچند این جامعه در برخی موارد نظیر انتخابات مجلس شورای اسلامی یا ریاست‌جمهوری به‌طور آشکار وارد معرکه رقابت‌ها نمی‌شود اما پشتیبانی غیرمستقیم این گروه تأثیرگذار به ویژه از طریق تبیین ملاک‌ها و همچنین هدایت پدرانه، در حرکت گروه‌های سیاسی بسیار ملموس بوده و مهم‌تر از آن به‌عنوان مرجعی مورد اعتماد در میان عموم مردم شناخته می‌شود.

یار همیشگی اصولگرایان

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی جبهه متحد اصولگرایان را تنها نخواهیم گذاشت.

محمد یزدی در گفت‌وگو با فارس درباره عملکرد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای معرفی نامزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما از ابتدا اعلام کردیم که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام به معرفی نامزد نمی‌کند، ولی از اصولگرایان خواستیم تا در قم همانند دیگر شهرهای کشور گروه‌ 5+6 را تشکیل دهند که در این استان، گروه 3+2 تشکیل شد.

وی ادامه داد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با  وجود  معرفی نکردن نامزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصولگرایان را تنها نخواهد گذاشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ما به جبهه متحد اصولگرایان در قم اعلام کردیم که اقدامات خود را برای معرفی نامزدها انجام دهند و ما در نهایت نظر خود را در رابطه با منتخبین اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: جامعه مدرسین نمی‌گوید فلان فرد نامزدی جامعه مدرسین است یا نه، فقط اعلام می‌کنیم که نامزدهای منتخب را می‌پسندد یا خیر.

رایزنی با جامعتین

شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان از روزهای آغاز شکل گیری با نهادهای اصیل روحانیت ارتباط برقرار کرده و از دیدگاه جامعتین استفاده می‌کند.

بر این اساس، منابع خبری در 2هفته گذشته از دیدار و رایزنی اعضای شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با محمدرضا مهدوی کنی، محمد یزدی و محمد امامی کاشانی و تعداد  دیگری از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارزخبر داده بودند.

فهرست نهایی، 15روز دیگر

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: جبهه متحد اصولگرایان در تمام استان‌ها تشکیل شده است و تا 15روز دیگر فهرست نامزدهای جبهه، نهایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب‌الدین صدر اظهار داشت: جبهه متحد در مرحله آخر تصمیم‌گیری و نهایی کردن فهرست‌ها است و انتظار می‌رود تا آغاز ثبت نام نامزدهای مجلس هشتم فهرست جبهه متحد نهایی و اعلام شود.

رایزنی‌های مؤثر

ایرنا هم گزارش داد که جبهه متحد اصولگرایان تاکنون هیچ دیدار یا مذاکره‌ای با هیچ کدام از ورزشکاران کشور درخصوص انتخابات مجلس هشتم نداشته‌است.

یک عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان هم با اشاره به روند مناسب ائتلاف بین اصولگرایان تصریح کرد: جبهه متحد اصولگرایان دیدارهای مؤثری با علی لاریجانی و محسن رضایی انجام داده است.

علیرضا زاکانی که با فارس گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه نمایندگانی از جبهه متحد اصولگرایان به‌دنبال رایزنی‌ فعال با سایر اصولگرایان در جهت تفاهم و همراهی برای حضور در انتخابات هستند، تصریح کرد: ارجحیت اصولگرایان نزد مردم یک واقعیت است که در انتخابات‌ اخیر به اثبات رسیده و اصولگرایان نباید با نادیده گرفتن این پتانسیل‌ ارزشمند، باعث بدبینی مردم نسبت به این گفتمان شوند.

سید شهاب الدین صدر هم در گفت‌وگو با فارس تأکید کرده بود که در 10 روز گذشته کمیته 3 نفره جبهه متحد اصولگرایان با لاریجانی، رضایی و قالیباف مذاکرات سازنده و خوبی داشته است.

تخریب دیگران برای تأیید صلاحیت خود

یک عضو کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه دوم خرداد گفت: برخی افراد در جبهه دوم خرداد برای تأیید صلاحیت خود در انتخابات آینده، تخریب دیگران و حرکت‌های تفرقه‌آمیز را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

روشنک سیاسی در گفت‌وگو با ایرنا،گفت: این مسئله در نشست اخیر شورای هماهنگی مطرح و مقرر شد مسئولان گروه‌های دوم خردادی این مسئله را پیگیری کنند.

کد خبر 39658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز