دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

الیاس نادران*: بی‌شک جبهه متحد اصولگرایان به یکی از حساس‌ترین مقاطع تصمیم‌گیری خود رسیده و پس از طی مقدمات، نوبت به انتخاب مصادیق نامزدهای مجلس هشتم به‌خصوص در کلان‌شهر تهران، رسیده است.

غالباً در حرکت‌های ائتلافی شکنندگی جریان و بطئی بودن تصمیمات امری طبیعی به‌نظر می‌رسد و آنچه این شکنندگی را به حداقل می‌رساند، رفتار اصولگرایانه و پرهیز از سهم‌خواهی و مناقشات بی‌حاصل جناحی است.

آنچه تا به حال مردم در عرصه انتخابات- به‌ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان عالی‌ترین رکن مردم‌سالاری- نشان داده‌اند حکایت از این دارد که در مقابل افراطی‌گری‌ها، انحصارطلبی‌ها و دعواهای بی‌خاصیت سیاسی واکنش مناسب نشان می‌دهند.

رأی به اصولگرایان در شورای اسلامی سوم شهر تهران و در انتخابات مجلس هفتم ازجمله این مصادیق است.

تفرقه بین جریان‌های مختلف داخل اردوگاه اصولگرایان باعث شد که در شورای اسلامی سوم شهر تهران 3 نفر از افراد سرشناس جبهه دوم خرداد در جمع 15 نفره این شورا راه‌یابند.

بدیهی است نباید از جنگ روانی دشمنان زخم خورده این مردم غفلت کرد ولیکن فراتر از آن 3 نکته در استلزامات توفیق اصولگرایان دخیل  است:

داشتن مواضع کارشناسانه اصولگرایانه در شناخت و حل مسائل واقعی مردم و پرهیز از جدال‌های بی‌پایان سیاسی به‌ویژه در ارتباط بین قوای مجریه و مقننه، اتخاذ وحدت اصولی و رعایت لوازم یک وحدت واقعی برپایه مشترکات اعتقادی، سیاسی و رفتاری و از همه مهم‌تر داشتن سعه صدر، جامع‌نگری و رفتاری مبتنی بر اقتضائات اجتماعی واقعی.

بر این اساس، شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان لازم است به‌ترتیبی عمل کند که وقتی فهرست‌ها (به‌ویژه در تهران) در معرض قضاوت عمومی قرار می‌گیرد، مردم اذعان کنند که از چنین مجموعه‌ای با ترکیب سیاسی، کارشناسی و تخصصی متنوع کارآمدی، اقتدار و پاسداری از حقوق مردم را می‌توان انتظار داشت.

خبرهای رسیده از شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان حکایت از این همه‌جانبه‌نگری و پرهیز از سهم‌خواهی دارد و از این چنین ترکیبی جز این نیز انتظار نیست.

امیدواریم این خبر خوش با اعلام فهرست نهایی، خاطرات شیرین انتخابات مجلس هفتم را تکرار کند و موجب رضایت‌مندی خداوند متعال و مردم خوب ایران زمین شده و لبخند رضایت را بر لبان رهبری معظم انقلاب بنشاند.

خوب است دوستان ببینند که چگونه افراطیون مجلس ششم همچنان از تحصن‌ها و استعفاهای دسته‌جمعی و به چالش کشیدن ارکان نظام وقیحانه دفاع می‌کنند.

فاعتبروا یا اولی الابصار

* نماینده مجلس شورای اسلامی

کد خبر 40590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز