گروه سیاسی: دبیر فراکسیون اقلیت مجلس تأکید کرد که اصلاح طلبان پذیرفته‌اند باید در جهت وحدت و دوری از جدایی و تفرق گام بردارند

اما انتشار نامه شدید اللحن حزب اعتماد ملی به جبهه مشارکت که ظاهراً محرمانه هم بوده است، نشان داد که تأکید محمدرضا تابش در گفت‌وگو با پایگاه خبری اینترنتی عصرایران مبنی بر پذیرش وحدت در جمع اصلاح‌طلبان امری قطعی نیست.

حزب اعتمادملی که پس از انتخابات نهم رئیس‌جمهوری متولد شد، با وجود عمر اندک خود و به پشتوانه دبیرکلی مهدی کروبی و حضور چهره‌های اصلاح‌طلب، به جریانی تأثیرگذار در میان اصلاح طلبان تبدیل شده است.

شاید به همین دلیل بود که رسانه‌ها به‌دنبال نامه‌ای بودند که اسماعیل گرامی مقدم(سخنگوی اعتمادملی‌) آن را خطاب به محسن میردامادی (دبیرکل جبهه مشارکت) نگاشته و تنظیم کرده است.

انتشار نامه

انتظار اصلاح‌طلبان و البته رقبای آنها یعنی اصولگرایان برای دانستن متن این نامه که گفته‌می‌شد بسیار تند و انتقادی نگاشته شده، به پایان رسید و برخی خبرگزاری‌ها از جمله فارس و ایرنا آن را منتشر کردند و گمانه‌زنی‌ها پایان یافت.

در نامه اعتماد ملی به جبهه مشارکت از اتهامات، بی‌احترامی‌ها و توهین‌های خارج از نزاکتی که وابستگان این حزب متوجه مهدی کروبی - دبیرکل حزب اعتماد ملی- کرده‌اند به شدت گلایه و سؤال شده است: آیا مراد از این اهانت‌ها سرپوش گذاردن بر سهم بزرگ و انکار ناپذیر حزب جبهه مشارکت در به شکست کشاندن اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای دور دوم، مجلس هفتم و ریاست‌جمهوری نهم نیست؟  دراین نامه با اشاره به برخی رفتارهای سیاسی از جمله بحث وزن کشی سیاسی وتبعات آن برای جبهه دوم خرداد آمده‌است که اگر در این 3سال دوراندیشی‌های کروبی - که نگارنده نامه از وی با نام شیخ اصلاحات یاد کرده است- نبود، درمجلس هفتم نیز سویی از اصلاحات نبود.
گلایه از توهین
گرامی مقدم با گلایه شدید از توهین‌ها و اتهاماتی که در جلسه شاخه جوانان حزب مشارکت علیه کروبی مطرح شده، آن را عکس‌العملی به همراهی نکردن رئیس‌مجلس ششم با رفتارهای تند و تیز برخی از تندروهای منتسب به جبهه مشارکت و تلاشی دیگر در جهت انتقام‌گیری از  انتخابات نهم ریاست‌جمهوری ارزیابی کرده است.  وی در ادامه از مشارکت می‌خواهد که به آسیب شناسی عوامل شکست اصلاح طلبان بپردازند و می‌افزاید:خوب است حال که حزب مشارکت راهبرد ائتلاف را پذیرفته و عملا قصور و ناکامی‌ها رابر عهده گرفته است، صادقانه  اقدام  به برپایی همایش آسیب‌شناسی شکست اصلاحات کند که آنگاه معلوم شود، مقصر کیست و مشکل کجاست؟ و برای حل مشکلات خودساخته چه باید کرد؟

کد خبر 38828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز