مهدیه مصطفایی: مرخصی زندان فرصت دوباره‌ای بود تا سارقان سابقه دار، در ملاقاتی مخفیانه 2 باند حرفه‌ای سرقت تشکیل داده و سرقت‌های زنجیره‌ای خود را از سرگیرند.

تصاویر این 2 سارق اشرافی در آخرین سرقتشان با دوربین مداربسته یک اداره شکار شده و راز فعالیت‌های مجرمانه آن‌ها فاش شد.

12 شهریورماه، وقتی یک پیک موتوری، بسته‌‌ای پستی را به یکی از کارمندان‌ اداره‌ای در خیابان مطهری رساند، دربازگشت متوجه شد موتورسیکلتش به سرقت رفته است.

وقتی این پیک موتوری ماجرای سرقت را گزارش کرد، تحقیقات پلیسی آغاز شد و مأموران در نخستین مرحله با  بررسی شگرد سارقان‌ دریافتند این سرقت به احتمال زیاد، از سوی اعضای باند سرقتی صورت گرفته که به تازگی به صورت زنجیره‌ای اقدام به دزدی موتورسیکلت می‌کنند.

بنابراین تیم زبده‌ای از کارآگاهان اداره هفتم پلیس آگاهی پایتخت مأمور بررسی این پرونده شدند.

وقتی تیم تحقیق دریافت در فاصله اندکی از محل سرقت، دوربین‌های مدار بسته‌‌ای نصب شده که صحنه سرقت‌ها را ضبط کرده است، بازبینی فیلم‌ها در دستور کار قرار گرفت:  در این مرحله بود که سرنخ بسیار مهمی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت: تصاویر سارقان در دوربین‌های مداربسته شکار شده بود.

با این تصاویر، فایل‌های مربوط به سارقان سابقه دار تحت بررسی قرار گرفت و مشخص شد سارقان موتورسیکلت‌، 2سارق حرفه‌ای هستند که اکنون باید در زندان دوران محکومیت خود را می‌گذراندند.

مرخصی بی‌بازگشت

هنگامی که با استعلام مشخصات سارقان از زندان‌مشخص شد که سارقان  با گرفتن مرخصی اززندان خارج شده ولی دیگر بازنگشته‌اند، عملیات پلیسی بر یافتن مخفیگاه آنها متمرکز شد.

اگر چه متهمان هیچ سرنخی از خود برجای نگذاشته بودند، اما سرانجام 2 مخفیگاه آن‌ها در قیامدشت و شهرری ردگیری شد و شامگاه 29 آبان در 2 عملیات همزمان، سارقان حرفه‌ای و اعضای باندشان به محاصره پلیس درآمدند.

در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان، علاوه بر مقدار زیادی اسناد ومدارک مسروقه از جمله پاسپورت، شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی و مهرهای شرکت‌های مختلف، اسناد تغییر نام یافته مالکیت زمین و املاک دیگر کشف شد.

به این ترتیب سارقان تحت بازجویی قرار گرفته و به تشکیل 2 باند جداگانه سرقت از داخل خودرو و سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.

احمد سردسته 55 ساله یکی از باندهای سرقت در اظهاراتش گفت: بعد از مرخصی از زندان با اکبر قرار ملاقات گذاشتم و بار دیگر با شناسایی اعضای باندهای قبلی و سارقان حرفه‌ای که با آن‌ها آشنا شده بودیم، 2 باند جداگانه تشکیل داده و شروع به سرقت کردیم.

این مرد دربازجویی‌ها گفت: یکی از تیم‌های سرقت تنها به سرقت لوازم داخل خودرو می‌پرداخت و پس از آن با سوء استفاده از اسناد ومدارک املاکی که از داخل داشبورد خودروها به دست می‌آوردیم، آن‌ها را با نام‌های جعلی به نام خودمان‌ کرده و به فروش می‌رساندیم یا آن‌ که از آن‌ها به‌عنوان وثیقه برای آزادی زندانیان مختلف استفاده می‌کردیم.

سرهنگ فریدون خالقی فرد- معاون اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران- روز گذشته با اعلام خبر دستگیری اعضای این باند سرقت و جعل گفت: احمد که 35 سابقه مختلف در زمینه سرقت موتورسیکلت، اتومبیل، منزل، اماکن دولتی ومحموله‌های تجاری و جعل سند دارد، فرد بسیار ثروتمندی است که خانواده‌اش در شمال تهران زندگی می‌کنند، ولی او به صورت مجردی در مخفیگاهش به سر می‌برده است.

 او در محل زندگی خانواده اش، خودش را به‌عنوان کارخانه داری خوشنام جا زده است.

سرهنگ خالقی فر ادامه داد: متهمان علاوه بر سرقت‌های تهران، به سرقت از دفترخانه‌ای در مشهد اعتراف کرده‌اند که درجریان آن بیش از 70سند خودروی پراید به سرقت برده‌اند،  آن‌ها همچنین اعتراف کرده‌اند محموله بار یخچال و لوازم خانگی را نیز در مسیر شیراز به سرقت برده‌اند که تحقیقات تکمیلی درخصوص این2 سردسته باند وهمدستان آن‌ها ادامه دارد.

کد خبر 37352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز