جیب‌برهای 10 ثانیه‌ای در جریان یک تصادف در فلکه اول فردیس کرج به دام افتادند.

به گزارش همشهری، صبح روز 7 آذر، مرد جوان بعد از ورود به پمپ بنزین فردیس کرج زمانی که قصد بنزین زدن داشت ناگهان مردی را دید که در یک چشم به هم زدن به خودرواش نزدیک شد و با سرقت کیف‌دستی اش از داخل خودرو قصد فرار از محل را داشت.

راننده جوان با دیدن این صحنه بلافاصله به تعقیب سارق  که سوار بر یک خودرو پژو 405 با 3 سرنشین با سرعت زیاد در حال فرار  بود پرداخت.

در حالی که سارقان با سرعت زیاد قصد فرار از چنگ مالباخته را داشتند، به خاطر از دست دادن کنترل خودرو با فلکه اول فردیس برخورد کرده و متوقف شدند.

مالباخته با کمک مردم توانست 3 نفر  از سرنشینان خودرو را به دام بیندازد و به این ترتیب ماجرا را به پلیس اطلاع داد و با حضور مأموران کلانتری فردیس در حالی که راننده توانسته بود از چنگ مردم بگریزد 3 مرد جوان به نام‌های جواد، علی و اکبر به اداره آگاهی کرج انتقال یافتند و تحت بازجویی اولیه قرارگرفتند.

بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی کرج با دستور چاپ عکس بدون پوشش  متهمان   از کسانی که به این روش از آنها سرقت شده ، خواست درصورت شناسایی متهمان برای طرح شکایت به اداره مبارزه با سرقت آگاهی کرج واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند

سرقت‌های برادران جیب‌بر

درحالی که تحقیقات اولیه از این 3 متهم که برادر بودند نشان می‌داد 3 ماه قبل از زندان آزاد شده‌اند آنها به سرقت کیف دستی مالباخته اعتراف کردند و مدعی شدند:3ماه قبل زمانی که آخرین بار به اتهام جیب‌بری از زندان آزاد شدیم تصمیم گرفتیم مجددا وارد کار جیب‌بری شویم.

 به همین منظور از آنجایی که در جیب‌بری تبحر خاصی داشتیم در ساعات شلوغ مترو وارد واگن‌ها شده و در کمتر از 10 ثانیه اقدام به جیب بری می‌کردیم.

در برخی از مواقع نیز با حضور درمقابل بانک‌ها و شناسایی طعمه هایمان که بیشتر مردان بازنشسته بودند، در زمان‌های شلوغ اقدام به جیب‌بری ازآنها کرده و ازمحل می‌گریختیم.

آنها درخصوص سرقت خودرو پژو 405 که با آن تصادف کرده بودند نیز مدعی شدند: روز قبل از دستگیری‌مان زمانی که در یکی از بانک‌ها- در مرکز شهر کرج- جیب مرد سالمندی را زدیم، سوئیچ وی را نیز به سرقت بردیم و با شناسایی خودرواش سوارآن شدیم  و از محل گریختیم.

روز بعد از سرقت خودرو با شناسایی فردی که 2میلیون تومان از یکی از بانک‌های کمال‌شهر دریافت کرده بود او را تعقیب کردیم و زمانی که در داخل پمپ بنزین قصد بنزین زدن داشت، اقدام به سرقت کیف دستی وی کردیم که دستگیر شدیم.

سرهنگ اسماعیل هادئی- معاون پلیس  اداره آگاهی استان تهران- با اعلام خبر دستگیری این متهمان ادامه داد: همدست آنها که محمد نام داشت و داماد خانواده است نیز در جریان تحقیقات در منطقه فردیس کرج شناسایی و دستگیر شد. متهمان تاکنون به 45 فقره جیب‌بری و سرقت اعتراف کرده‌اند.

کد خبر 39237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز