شنبه ۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام بازسازی 16 جایگاه آسیب دیده از عادی شدن اجرای طرح سهمیه بندی خبردادند و تأکید کردند که اجرای طرح پس از 4 ماه نیز ادامه می‌یابد.

وزیری‌هامانه به رغم گذشت 4 روز از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین درگفتگو با ایلنا اعلام کرده است که هنوز مردم نسبت به طرح سهمیه‌‏بندی بنزین و این‌‏که این سهمیه‌‏بندی برای چهار ماه پیش‌‏بینی شده و حتی برای چهارماه بعدی هم محفوظ است، توجیه نیستند.

وزیری‌هامانه در توضیح این اظهارات گفته است: دلیل توجیه نبودن مردم این است که در روز‌های نخست اجرای طرح، مردم به پمپ بنزین‌‏ها مراجعه کردند و این مسئله باعث ایجاد صف‌‏های طولانی در جایگاه‌‏های سوخت شد ؛ البته این موضوع بیشتر در شهر تهران بود.

وزیر نفت در مورد اظهارات فرمانده نیروی انتظامی‌که اعلام کرده بود، زمان اجرای طرح سهمیه‌‏بندی بنزین با این نیرو هماهنگ نشده بود، گفت: سردار احمدی‌‏مقدم، فرمانده نیروی انتظامی‌هستند و زیرنظر وزیر کشور فعالیت می‌‏کنند. به طور قطع وزیر کشور موضوع اجرای این طرح را به ایشان اطلاع داده است. وزارت نفت وظیفه‌‏ای نداشت که زمان اجرای طرح سهمیه‌‏بندی بنزین را به فرمانده نیروی انتظامی‌اعلام کند.

وی افزود: ما ابلاغیه مربوط به اجرای این طرح را دریافت و بر اساس آن، برنامه‌‏ریزی کردیم.
وزیر نفت، در مورد وضعیت فعلی سهمیه‌‏بندی بنزین، گفت: مشکلی در این خصوص وجود ندارد و به نظر می‌‏رسد برای اجرای طرح مشکلی وجود ندارد.‍[جزئیات بیشتر]

16 جایگاه بازسازی شد

محمدرضا نعمت‌‏زاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‏های نفتی، نیز به ایلنا گفت، چشم‌‏انداز طرح سهمیه‌‏بندی بنزین روشن است و تاکید کرد امکان سوخت‌‏گیری با کارت‌‏های تقلبی، وجود ندارد و تا کنون ما کارت تقلبی مشاهده نکرده‌ایم.

وی از بازسازی 16 جایگاه آسیب‌‏دیده در تهران خبر داد و گفت: هفت جایگاه باقی‌‏مانده نیز مراحل نهایی بازسازی را برای وارد مدار شدن طی می‌‏کنند.

نعمت‌‏زاده سهمیه‌‏بندی بنزین را در شرایط فعلی مناسب توصیف کرد و در خصوص چگونگی میزان مصرف بنزین، توضیح داد: در شرایط فعلی در این مورد نمی‌‏توانیم اظهارنظر کنیم. باید یک ماه سیستم کارت هوشمند کار کند تا بتوان به صورت طبیعی در مورد میزان مصرف قضاوت کرد؛ چرا که سهمیه‌‏ها یک تا 4 ماهه است.

نعمت‌‏زاده، در مورد تصمیم‌‏گیری برای میزان نرخ آزاد بنزین و زمان اجرای آن، اعلام کرد: نرخ آزاد را دولت در صورت لزوم پس از 2 ماه اعلام خواهد کرد.

وی، در پاسخ به این که نظر شما برای میزان نرخ آزاد بنزین چقدر است، تصریح کرد: بنده هیچ نظری ندارم.

نعمت‌‏زاده، در مورد ترمیم و بازسازی جایگاه‌‏های آسیب دیده، ادامه داد: از 23 جایگاه آسیب دیده غیر از هفت جایگاه که مراحل پایانی بازسازی را پشت سر می‌‏گذارند، سایر جایگاه‌‏ها در سرویس قرار گرفته‌‏اند، حتی جایگاه‌‏هایی که توسط عده‌‏ای خدانشناس آتش‌زده شده بودند، بازسازی شدند.

کد خبر 25505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز