همشهری آنلاین: کودکان و نوجوانان تهرانی تابستان امسال از دریچه تلسکوپ‌های رصدخانه زعفرانیه، آسمان روز و شب پایتخت ایران را رصد می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رصدخانه زعفرانیه وابسته به کانون یکی از مراکز ریشه‌دار و با سابقه در آموزش علم نجوم و ستاره‌شناسی به بچه‌های تهرانی است که در تابستان امسال نیز با برپایی دوره‌های مختلف آموزشی، کودکان را با این علم جذاب آشنا می‌سازد.

بر این اساس علاقه‌مندان به فراگیری علم ستاره‌شناسی می‌توانند در کلاس‌های آموزشی مرکز رصد و نجوم کانون در چهار سطح آشنایی با نجوم (ویژه دانش‌آموزان ابتدایی)، پیشرفته نجوم کودکان (ویژه اعضای قبلی مرکز)، دوره مقدماتی (ویژه دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان) و دوره پیشرفته 1 و 2 (ویژه اعضای قبلی مرکز) ثبت‌نام کنند.

این مرکز در عین حال برنامه‌هایی را نیز برای رصد روز و شب آسمان تهران برای شرکت کنندگان در دوره تابستانی خود در داخل مرکز واقع در خیابان سرلشگر فلاحی، پارک زعفرانیه و خارج از آن تدارک دیده است.

اردوهای رصدی هم از دیگر برنامه‌های این دوره تابستانی است که بچه‌های شرکت کننده می‌توانند از موزه زمان و آسمان‌‌نمای تهران بازدید کنند.

ثبت‌نام دوره‌های آموزش مرکز رصد و نجوم کانون از شنبه 19 خرداد آغاز شده است و تا 6 تیر ادامه دارد.

مرکز رصد و نجوم کانون در سال‌های اخیر با برپایی دوره‌های آموزشی خود و موفقیت‌های پی در پی هنرجویانش در المپیادهای نجوم و برگزاری برنامه‌های مختلف نجومی به یکی از مراکز فعال آماتوری نجوم در ایران تبدیل شده است.

کد خبر 23985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز