شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

گروه سیاسی: مسئول مذاکرات ایران و آمریکا درباره موضوع عراق گفت: هنوز صحبت از زمان دور دوم مذاکرات میان ایران و آمریکا درمورد موضوع عراق زود است.

حسن کاظمی قمی با اعلام این مطلب اظهار داشت: براساس توافقات انجام شده، انجام دور جدید مذاکرات منوط به درخواست رسمی دولت عراق و بررسی طرفین درخصوص این درخواست است.

سفیر ایران در بغداد با اشاره به این‌که هنوز هیچ درخواستی از سوی دولت عراق برای انجام دور دوم مذاکرات ایران و آمریکا، تحویل مقامات ایران نشده است افزود: زمان دقیق یا احتمالی این درخواست یا دور دوم مذاکرات را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

کاظمی قمی در پایان خاطرنشان کرد: طرفین در حال بررسی پیشنهادهای یکدیگر در دور اول مذاکرات بوده و احتمالا در دور بعدی نتایج بررسی‌های خود را اعلام خواهند کرد.
رایس، وزیر خارجه آمریکا  نیز روز گذشته با اشاره به دیدار نمایندگان ایران و آمریکا در بغداد گفت: برای انجام یک دیدار بعدی هنوز خیلی زود است.

سفر معاون نخست‌وزیر عراق به تهران

برهم صالح، معاون نخست وزیر عراق امروز در راس هیاتی به ایران سفر می‌کند.

یک مقام مسئول در وزارت خارجه در گفت‌وگو با همشهری با اعلام این خبر گفت: معاون نخست وزیر عراق در صدر هیاتی سیاسی - بازرگانی برای سفری دو روزه به تهران وارد می‌شود.

ایسنا هم به نقل از یک مقام سفارت عراق در ایران با تایید این خبر گزارش داد که هنوز برنامه‌های سفر برهم صالح به طور کامل قطعی نشده است.  به گزارش خبرگزاری‌ها، پیش از این قرار بود وی سفری به ایران داشته باشد که به دلیل سفر علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق لغو شد.

ایران دوست جدی عراق است

رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه شیعیان عراق از ایران تبعیت نمی‌کنند، گفت: اگر دولت عراق با ایران دشمنی نورزد؛ آنان به طوری جدی دوستی با ما را می‌خواهند.

جلال طالبانی درگفتگو با روزنامه الحیات درپاسخ به سئوالی درباره موضع ایرانی‌ها در قبال عراق گفت: اگرعراق دوست ایرانی ها باشد، آنها به شکلی جدی می‌خواهند دوست ما باشند، اما اگرعراق با آنان دشمنی کند آنان نیز می‌خواهند که عراق ضعیف شود و قادر به حرکت نباشد.

به گزارش مهر، رئیس جمهوری عراق درپاسخ به سئوالی دیگر درباره احتمال دخالت ایران در امورداخلی عراق درچارچوب روابطش با شیعیان عراقی تصریح کرد: خیر، این موضوع را رد می‌کنم.

دیدار هیات ایرانی با طالبانی

به گزارش واحد مرکزی خبر،  یک هیات ایرانی روز جمعه با جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار هیات ایرانی به سرپرستی مجید غفوری استاندار کرمانشاه با جلال طالبانی،  دو طرف درباره تقویت روابط دوجانبه در تمامی‌زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و تجاری در راستای تامین منافع مشترک دو طرف بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار همچنین درباره تحولات سیاسی و امنیتی عراق و موضوع کنترل مرزهای بین منطقه کردستان و ایران گفتگو شد.

کد خبر 23938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز