گروه سیاسی: منوچهر متکی آخر هفته پرکاری را پشت سر گذارد؛

در یک گفت‌وگوی مفصل با تلویزیون الجزیره شرکت کرد، در تماسی با عمرو موسی دبیرکل اتحادیه عرب در مورد آخرین تحولات فلسطین تلفنی مذاکراتی انجام داد و پنج‌شنبه به دوحه پایتخت قطر رفت تا با مقامات این شکور دیدار کند.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ فرانسه‌ از دوحه‌ وزیر امور خارجه‌ ایران‌ پنجشنبه‌ در دوحه گفت‌: عراق درخواست انجام دور دوم گفت‌وگوهای ایران با آمریکا را دارد در صورت تقاضای طرف مقابل ما موضوع را ارزیابی خواهیم کرد؛ زیرا امنیت عراق و منطقه را امنیت خود می‌دانیم.

هشدار به سازمان ملل

وزیر امور خارجه‌ ایران‌ به‌ شورای‌ امنیت‌ سازمان‌ ملل‌ متحد هشدار داد‌.

به گزارش واحد مرکزی خبر، منوچهر متکی در گفتگو با الجزیره‌ به‌ شورای‌ امنیت‌ سازمان‌ ملل‌ متحد هشدار داد که‌ گفتگوها بین‌ ایران‌ و دیده‌‌بان‌ هسته‌ ای‌ این‌ سازمان‌ را به‌ خطر نیاندازد‌.

درگیری در غزه محکوم است

منوچهر متکی در تماس تلفنی با عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب ضمن تاکید بر وحدت گروههای مختلف فلسطینی و تفاهم آنان و توجه به وحدت ملی و همچنین ضرورت یافتن راه حلی برای دشواریهای موجود در فلسطین اظهار داشت: درگیری داخلی در فلسطین همیشه محکوم بوده است.

مذاکرات قطر

منوچهر متکی که برای سفری یک روزه به قطر رفته بود، در بدو ورود از سوی احمد بن عبدالله آل محمود وزیر مشاور در امورخارجه همتای قطری خود مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ضمن گفت‌وگو با نخست‌وزیر، ولیعهد و وزیر امور خارجه قطر در جمع خبرنگاران به سؤالات آنان پاسخ داد.

منوچهر متکی‌‌ بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار با شیخ‌ حمد بن‌ جاسم‌ بن‌ جبر ال‌ ثانی‌‌ نخست‌‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ قطر‌ روابط دوجانبه‌ را بررسی‌ کرد‌.

دور دوم گفت‌وگوها

منوچهر متکی، در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، ولیعهد قطر در خصوص مسائل عراق گفت: عراق درخواست انجام دور دوم گفت‌وگوهای ایران با آمریکا را دارد در صورت تقاضای طرف مقابل ما موضوع را ارزیابی خواهیم کرد؛ زیرا امنیت عراق و منطقه را امنیت خود می‌دانیم.

متکی سپس به تلاشهای دو ساله برای القای بحران در منطقه توسط برخی کشورها اشاره کرد و گفت: خنثی کردن این توطئه‌ها نیازمند هوشیاری و مشورتهای مستمر مقامات کشورهای منطقه است.

ولیعهد قطر نیز در این دیدار درباره عراق گفت: آمریکا در تهاجم به عراق مرتکب اشتباهات زیادی شد و گفتگوی شما با این کشور در خصوص عراق بیانگر اهتمام شما به امنیت و ثبات در عراق است.

کد خبر 25422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز