گروه سیاسی: لامبرتو دینی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا که در تهران بسر می‌برد، روز یکشنبه با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

متکی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران با ایتالیا و نگاه مثبتی که به آن کشور در ایران وجود دارد، سفر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا به تهران را در تعمیق مناسبات و دوستی میان دو کشور مهم و مؤثر دانست و افزود: تحولات منطقه به گونه‌ای است که بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا را متأثر کرده است، ما رایزنی با ایتالیا درباره مسایل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را بسیار مهم می‌دانیم.

متکی با اشاره به تحولات عراق با اعلام این نکته که اگر آمریکایی‌ها به صورت جدی به دنبال حل مشکل ناامنی در عراق باشند، جمهوری اسلامی ایران در جهت کمک به دولت قانونی و مردم آن کشور اقدام خواهد کرد، دعوت مقامات عراقی از کشورمان برای برگزاری دور دوم مذاکرات با آمریکا را مورد تایید قرار داد.

لامبرتو دینی نیز با اشاره به روابط خوب پارلمانی میان ایران و ایتالیا و مذاکرات خوبی که در تهران داشتند، هدف از سفر به تهران را ایجاد پیوند مستحکم‌تر میان پارلمان‌های دو کشور خواند و افزود: ما فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به دقت دنبال می‌کنیم و معتقدیم که برای یافتن راه‌حل‌های منسجم در خاورمیانه مشارکت و همکاری ایران ضروری است.

لامبرتودینی افزود: نه فقط کشورهای منطقه که سایر کشورها نیز معتقدند ایران یک قدرت منطقه‌ای است و می‌تواند نقش فعالی را در تحولات منطقه ایفا کند و بر این اساس دولت ایتالیا معتقد است برای رسیدن به صلح پایدار و ثبات در منطقه لازم است ایران نقش فعال‌تر و مشخص‌تری را در قبال تحولات آن داشته باشد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا نقش جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل به وجود آمده میان فتح و حماس را مهم و اساسی توصیف کرد.

کد خبر 25552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز