گروه سیاسی: وزیر امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بحرین دوست و برادرند و هیچ مناقشه‌ای میان دو کشور وجود ندارد.

منوچهر متکی که به دعوت همتای بحرینی خود به این کشور سفر کرده است در نشست مطبوعاتی مشترک با شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین گفت: تهران و منامه برای حاکمیت ملی، یکپارچگی و تمامیت ارضی دو کشور احترام کامل قائلند و مطالب برخی رسانه‌ها یا اظهارات بعضی اشخاص از دوکشور در نقض این سیاست روشن، پذیرفته نیست.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی با اشاره به عزم دوکشور برای افزایش مناسبات اقتصادی، سیاسی و امنیتی گفت: بعد از ماه رمضان کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به ریاست وزرای خارجه ایران و بحرین تشکیل خواهد شد.

در این نشست شیخ خالد بن احمد آل خلیفه نیز تصریح کرد:‌ پادشاهی بحرین در خصوص وجود روابط دوستانه میان دو کشور از سوی رهبران ایران اطمینان خاطر یافته است.

به گزارش ایسنا وزیر امور خارجه‌ بحرین ادامه داد: ما از مذاکرات میان طرفین استقبال کرده‌ایم و معتقدیم روابطی که دو طرف را گردهم می‌آورد بسیار بزرگتر از آن است که لطمه‌ای به آن وارد و یا از سوی غرض ورزان مورد هدف قرار گیرد.

دید متفاوت

در حالیکه برخی منابع خبری سفر متکی به بحرین را مرتبط با مقاله یک روزنامه می دانند اما معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه دیروز در گفت و گو با ایرنا، سفر متکی به بحرین را مرتبط با مسایل اخیر ندانست و یادآور شد که این سفر از گذشته برنامه‌ریزی شده بود.

محمدرضا باقری باتاکید بر این نکته که دید سیاسی و اجرایی با دید مطبوعاتی، متفاوت است، گفت: در دید مطبوعاتی، دوستان، دیدگاهها و نظرات خود را مطرح می‌کنند ولی دید وزارت امور خارجه، توسعه روابط با کشورهای منطقه و تنش‌زدایی با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وزیر امور خارجه در دومین مرحله از سفر دوره ای به چند کشور عربی بامداد شنبه 23 تیر وارد منامه پایتخت بحرین شد.

دیدار با ولیعهد بحرین

وزیر امور خارجه همچنین در دیدار ولیعهد بحرین با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و ایجاد روابط میان رسانه‌های دو کشور برای تبادلات خبری از راهبردهای جدید در روابط ایران و بحرین است.

شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه نیز در این دیدار با بیان اینکه برخی در صدد ایجاد اخلال در روابط دوستانه میان ایران و بحرین هستند تصریح کرد: نباید فرصت بهره برداری به این افراد داده شود.

کد خبر 26546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز