گروه سیاسی: وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه ما کلمه به کلمه از 4 ساعت مذاکراتی که در بغداد میان هیأت‌های ایران و آمریکا صورت گرفت را مورد بررسی قرار دادیم، تصریح کرد: در بررسی های اولیه یافته‌های جالب توجهی از گفت‌وگوها به دست آوردیم.

منوچهر متکی افزود: نخستین یافته‌ ما آن است که آمریکایی‌ها در عراق به طور جدی با مشکل مواجه هستند که علت آن دقیقا سیاست‌های غلط واشنگتن در عراق است.

منوچهر متکی در گفت‌وگو با العالم در ادامه تشریح دیدگاه تهران از نتایج دور اول گفت‌وگو با واشنگتن افزود: یافته دوم مهمتر از یافته اول و عبارت از این است که متاسفانه طرح و نقشه روشنی که نتیجه آن خارج شدن از شرایط کنونی برای آمریکایی‌ها باشد، در برنامه آنها نمی‌بینیم.

وی همچنین تصریح کرد: چنانچه درخواستی از دولت عراق مبنی بر انجام دور دوم مذاکرات برسد با نظر مثبت آن را بررسی می‌کنیم و اخیرا در اظهارات وزیر خارجه و پیام‌های آقای نوری‌المالکی نخست وزیر عراق این درخواست وجود دارد و ما هم در حال بررسی آن هستیم.

متکی در ادامه این گفت‌وگو که ایسنا خبر آنرا منتشر کرد با تاکید بر اینکه هدف از این گفت‌وگوها تلاش برای روشن شدن سیاست‌های غلطی است که در عراق به کار گرفته شده، افزود: این که مذاکره درباره موضوع خاص به طور وضعی احیانا آثار دیگری داشته باشد، نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم، ممکن است که حتی بر مسائل دیگر هم اثر داشته باشد، اما گفت‌وگوی ما صرفا پیرامون عراق و مسائل عراق بوده است.

کد خبر 24588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز