همشهری آنلاین: قائم‌مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تکذیب خبر خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که هنوز فرد مشخصی برای هدایت هیات ایرانی در مذاکره با آمریکا بر سر عراق مشخص نشده است.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، با اعلام این مطلب به ایسنا افزود: هنوز نماینده‌ ایران برای حضور در مذاکرات با آمریکا بر سر عراق تعیین نشده است.

خبرگزاری فرانسه روزسه شنبه اول خرداد به نقل از تلویزیون ایران گزارش داد: سفیر ایران در سازمان ملل که به زودی دوران ماموریتش به پایان خواهد رسید قرار است نمایندگی ایران را در گفت‌وگو با آمریکا درباره امنیت عراق برعهده بگیرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، جواد ظریف، نماینده ایران در سازمان ملل قرار است روز 28 ماه می (هفتم خرداد) با رایان کروکر، نماینده‌ی آمریکا در بغداد دیدار و گفتگو کند.

ظریف که دوران پنج ساله وظیفه‌اش در آستانه پایان یافتن است در مذاکرات سازمان ملل درباره‌ آینده افغانستان پس از سقوط طالبان در سال 2001 نمایندگی ایران را برعهده داشت، مذاکره‌کنندگان آمریکا نیز برای تشکیل دولت افغانستان دوشادوش همتاهای ایرانی‌شان فعالیت کردند.

پیش از این خبرگزاری‌های داخلی و خارجی نسبت به حضور حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در بغداد و نیز محمد جعفری معاون امنیت داخلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به عنوان مذاکره‌کننده ایرانی در برابر آمریکا در عراق گمانه‌زنی کرده بودند.

کد خبر 22663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز