گروه سیاسی: سفیر ایران در بغداد تأکید کرد: نماینده ایران برای مذاکره با سفیرآمریکا در عراق، روز چهارشنبه دوم خرداد تعیین می‌شود.

حسن کاظمی‌قمی‌که پس از انتشار خبر تعیین محمد جواد ظریف، نماینده ایران در سازمان ملل به عنوان رئیس هیأت ایرانی مذاکره کننده با آمریکا، با خبرنگار همشهری گفت‌وگو می‌کرد، این خبر را اعلام کرد.

همچنین به دنبال تماس‌ خبرنگار ما با دفتر سخنگوی وزارت خارجه اعلام شد که هنوز نماینده ایران در گفت‌وگو با آمریکا تعیین نشده است. سید محمد علی حسینی در گفت‌وگو با فارس نیز همین مطلب را مورد تأکید قرار داده بود.

قائم مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز به خبرگزاری ایسنا گفت: هنوز فرد مشخصی برای هدایت هیات ایرانی در مذاکره با آمریکا بر سر عراق مشخص نشده است.

خبرگزاری مهر نیز گزارش داد: در راهروهای مجلس از عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و یا محمد جواد لاریجانی، مشاور امور بین‌‌الملل رئیس قوه قضائیه و معاون‌علی اکبر ولایتی، وزیر خارجه پیشین به عنوان نماینده ایران در مذاکره با آمریکا نام برده شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز خبر داد: سفیر ایران در سازمان ملل که به زودی دوران مأموریتش به پایان خواهد رسید قرار است نمایندگی ایران را در گفت‌وگو با آمریکا درباره امنیت عراق برعهده بگیرد.

کد خبر 22703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز