چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس جمهوری در دیدار معاون نخست وزیر عراق تصریح کرد: توطئه دشمنان و خباثت‌های اشخاص خودخواه نتوانسته است ارتباط فرهنگی و عاطفی دو ملت ایران و عراق را از یکدیگر جدا کند.

محمود احمدی‌نژاد در این دیدار با بیان این که ملت‌های دو کشور در طول تاریخ به هم پیوند خورده‌اند، تاکید کرد: اشتراکات و علائق دو ملت ایران و عراق در همه جای دنیا بی‌نظیر است.

رئیس جمهوری، کمک به دولت، حاکمیت ،استقلال و وحدت ملی عراق برای یکپارچه سازی ملت این کشور را وظیفه‌ای مهم قلمداد کرد و گفت: خیلی‌ها هستند که عراق قوی و مستقل را نمی‌پسندند و به همین خاطر مشکلات و سختی‌های فراوانی را در این کشور طراحی و اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به این که این مشکلات نمی‌تواند استقامت و بزرگی ملت عراق را بشکند، گفت: مطمئن هستم که ملت عراق بر مشکلات غلبه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهوری کشورمان افزود: دولت و ملت عراق با هوشمندی، انسجام و ایستادگی این مرحله را به نفع ملت عراق پشت سر خواهند گذاشت.

احمدی نژاد در ادامه اقدامات تروریستی در عراق را محکوم کرد و گفت: تروریست‌ها ضد کل بشریت هستند، اینها نه مسلمان، نه دین دار و نه انسان هستند و اقدامات آنها به نفع دشمنان است.

رئیس جمهوری همچنین با اعلام آمادگی کشورمان برای هر نوع همکاری با دولت و ملت عراق در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فنی تصریح کرد: در وهله اول برقراری ثبات و امنیت عراق مهم است؛ چرا که همه مردم این کشور برای دولت و ملت ایران عزیز هستند.

برهم صالح‌، معاون نخست وزیر عراق نیز در این دیدار ضمن ابلاغ بهترین سلام‌های گرم دولت و ملت عراق به دولت و ملت ایران و همچنین تشریح آخرین اوضاع این کشور، روابط تهران و بغداد را برادرانه و رو به رشد توصیف کرد.

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن ملاقات‌های خود با مسئولان بلندپایه کشورمان ،اشتراکات موجود میان ایران و عراق را فراوان دانست و گفت: روابط دو ملت در سطح منطقه و جهان بی‌نظیر است، چرا که این رابطه ریشه‌دار و عمیق است.

برهم صالح با اشاره به ضرورت برقراری ثبات و امنیت در عراق، از همکاری دولت و ملت ایران برای کمک به برقراری هر چه بیشتر صلح و ثبات در این کشور قدردانی کرد.

کد خبر 24268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز