چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری با بیان این‌که دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف و فتنه میان مسلمانان سعی دارند نقاط ضعف خود را بپوشانند تصریح کرد: همکاری‌های کشورهای دوست و مسلمان بویژه ایران و لیبی می‌تواند توطئه آن‌ها را خنثی کند.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار البغدادی علی المحمودی، نخست وزیر لیبی با تقدیر از موضع شجاعانه و هوشمندانه سرهنگ معمر قذاقی رئیس‌جمهوری این کشور نسبت به ایران تاکید کرد: این موضع‌گیری می‌تواند به وحدت هرچه بیشتر دو ملت در دنیای اسلام بیانجامد.

البغدادی علی المحمودی، نخست وزیر لیبی نیز در این دیدار با ابلاغ بهترین درودهای سرهنگ معمر قذاقی، رئیس جمهوری، دولت و ملت لیبی به دولت و ملت ایران، اراده سیاسی مسئولان عالی‌رتبه کشور متبوعش را توسعه و تقویت روابط دوجانبه دانست و گفت: امروز بین جمهوری اسلامی ایران و لیبی گام بلند همکاری در زمینه‌های مختلف برداشته شده است.

گذشته را جبران می‌کنیم

نخست وزیر لیبی با اشاره به برخی تأخیرات در انجام توافقات صورت گرفته بین دو کشور ایران و لیبی در گذشته تاکید کرد: در آینده‌ نزدیک ما شاهد همکاری‌های تجاری و مبادلات بازرگانی و سرمایه‌گذاری مشترک خواهیم بود و آن‌چه را که در گذشته رخ داده جبران خواهیم کرد.

البغدادی علی المحمودی  صبح دیروز بعد از این‌که مورد استقبال رسمی پرویز داودی، معاون اول رئیس جمهوری در نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت، در یک مصاحبه‌ مطبوعاتی مشترک با داودی به تشریح اهداف سفر خود به ایران پرداخت و اظهار داشت: ما درصدد هستیم که روابط و همکاری‌های خود را با ایران در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل اقتصادی گسترش دهیم.

مذاکرات مشترک

نخستین دور مذاکرات مشترک هیئت‌های بلند پایه جمهوری اسلامی ایران و لیبی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و نخست‌وزیر لیبی برگزار شد.

استقبال رسمی

محمود البغداد علی‌المحمودی نخست‌وزیر لیبی و هیئت همراه که در اولین ساعات بامداد چهارشنبه وارد تهران شده بودند و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال محمدسعیدی‌کیا وزیر مسکن و شهرسازی قرارگرفته بودند، در نهاد ریاست جمهوری مورد استقبال رسمی پرویز داودی معاون اول رئیس جمهوری قرار گرفتند.

ادای احترام به امام

محمود البغدادی علی المحمودی نخست‌وزیر لیبی با نثار تاج گل به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

نخست وزیر لیبی که در صدر هیاتی به تهران سفر کرده بود با استقبال رسمی پرویز داودی در نهاد ریاست جمهوری به سفر یک‌روزه خود به تهران پایان داد.

کد خبر 24775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز