دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌ نژاد در گفتگویی مشترک با خبرگزاری رویترز و شبکه العالم گفت: همواره اعلام کرده‌ایم که آماده گفتگو هستیم و گفتگوی لاریجانی و سولانا بسیار مهم است و به رسیدن راه حلی قانونی و درست و آغاز همکاری‌های مفید در زمینه های گوناگون کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور همچنین  در پاسخ به این سوال که اگر آمریکا رفتارش را عوض کند آیا ایران حاضر به مذاکره است، گفت: من به آنها می گویم شما با ملت ایران صادق باشید، در این صورت ملت ایران با شما مشکلی ندارد.

وی اظهار داشت: به شرط حضور رسانه های جهان و پخش مستقیم گفتگو برای مردم جهان حاضر هستم با بوش گفتگو کنم.این تصمیم نظام است، نه تصمیم شخصی.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره قانونی بودن  اقدامات ایران گفت: ایران مطلقاً از قوانین تخطی نکرده است و براساس حقوق قانونی خود عمل می کند.

رئیس‌جمهور گفت: امروز بحث درباره فعالیتهای صلح‌آمیز هسته ای ایران کاملا سیاسی است و از طرف چند کشور خاصی است که خود فعالیت هسته‌ای
 می کنند و نمی خواهند کشورهای دیگراین توانایی را در اختیار داشته باشند.

وی افزود: ما جزو کشورهای تولید کننده سوخت هسته ای هستیم و این پیشرفت براساس قانون و حقی قانونی انجام شده و دلیلی برای بازگشت به قبل وجود ندارد اما معتقدیم برای رفع ابهام‌های دو طرف گفتگو کارساز است.

تصمیم غیرقانونی

احمدی نژاد، همچنین در گفتگو با تلویزیون اسپانیا در پاسخ به سئوالی درخصوص صدور قطعنامه‌های شورای امنیت علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: ما برای احقاق حقوق خود می‌ایستیم و اگر شورای امنیت یک تصمیم غیر قانونی بگیرد، هیچ ملتی حق ندارد آن را بپذیرد.[جزئیات بیشتر]

کد خبر 20336

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز