همشهری آنلاین: رئیس جمهور پیش از عزیمت به عربستان سعودی گفت: چنانچه لبنان از جمهوری اسلامی ایران درخواستی برای کمک به روند وحدت ملی و حفظ استقلال این کشور داشته باشد، ما آماده کمک هستیم.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور روز شنبه 12 اسفند(2مارس) پیش از ترک تهران به مقصد ریاض جهت دیدار با ملک عبدالله پادشاه عربستان، در فرودگاه مهرآباد افزود: ما خواهان عزت و یک پارچگی ملت لنبان هستیم و باید به خواسته‌های این ملت و همچنین ملت عراق توجه کنیم.

احمدی نژاد با بیان اینکه در مساله عراق جهت‌گیری کاملا روشن است و همه باید به امنیت و استقرار دولت عراق کمک کنیم، تاکیدکرد: باید اجازه بدهیم مردم عراق تصمیماتشان نافذ شود و خودشان امنیت را برقرار کنند.

رییس جمهور افزود: مردم عراق، مردمی هستند که صدها سال با برادری و دوستی همه در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و باورمان این است که امروز نیز می توانند با هم زندگی کنند.

احمدی نژاد در خصوص سفرش به ریاض گفت: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط به خصوص با کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی و کشورهای مستقل است و در یک رابطه عادلانه و احترام آمیز بنای توسعه روابط با آنها را داریم.

دکتر "محمود احمدی‌نژاد" افزود: ایران و عربستان دو کشور بزرگی هستند که روابط آنها در سالهای اخیر رو به توسعه و گسترش بوده است و ما علاقه مند هستیم این روابط پایدار را گسترش دهیم.

رییس جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته برای شرکت در اجلاس سران کنفرانس اسلامی به مکه سفر کرده است، گفت: امروز بنا به دعوت رسمی پادشاه عربستان عازم این کشور هستم.

احمدی نژاد گفت: این سفر یک سفر کاری است و در زمینه‌های گوناگون از جمله موضوعات دوجانبه، چند جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت و گو خواهیم کرد.

رییس جمهور تاکیدکرد: دردیدار ملک عبدالله در خصوص کارهایی که باید به طور مشترک درجهان اسلام و همچنین منطقه انجام دهیم مذاکره خواهیم کرد.

کد خبر 17003

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز