دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 24 اردیبهشت با حضور در قصرالعلم در مسقط پایتخت عمان مورد استقبال رسمی سلطان قابوس پادشاه این کشور قرار گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهوری اسلامی ایران و پادشاه عمان پس از حضور در جایگاه و نواخته شدن سرود ملی دو کشور از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.در این مراسم 21 توپ به نشانه احترام به رئیس جمهور و هیئت همراه شلیک شد.پیشتر فهد بن محمود ال سعید معاون سلطان قابوس در امور کابینه احمدی نژاد را در فرودگاه مسقط مورد استقبال قرار داده بود.

قرار است مذاکرات رسمی دو هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و عمان به ریاست آقایان احمدی نژاد و سلطان قابوس برگزار شود.

تاکید عمان بر توسعه روابط با ایران
دربار پادشاهی عمان روز دوشنبه در خصوص سفر رئیس جمهوری اسلا‌می ایران به این کشور، بیانیه ای صادر کرد و هدف از این دیدار را تقویت روابط تاریخی و دوستانه دو کشور و همکاریهای دوجانبه در همه زمینه‌ها دانست.

در این بیانیه آمده است: در چارچوب همکاری عمیق میان ایران و عمان و در پی تمایل سران دو کشور درخصوص آنچه مرتبط با منافع مشترک دو ملت و منطقه است، با مشیت خداوند تبارک و تعالی آقای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران از امروز به مدت 2 روز از عمان دیدار خواهد کرد و سلطان قابوس پادشاه عمان در راس استقبال کنندگان از رئیس جمهور ایران و هیئت بلندپایه او خواهد بود.

دربار پادشاهی عمان با تاکید بر نقش این دیدار در روابط دوجانبه و منطقه‌، بحث و مذاکره درباره منطقه و مسائل بین المللی را از محورهای مهم این دیدار برشمرده است.

تمامی روزنامه های روز دوشنبه عمان این بیانیه را به عنوان تیتر اول خود و در کنار تصاویر سران دو کشور منتشر کرده‌اند.

کد خبر 21995

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز