ةمشهری آنلاین: معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل نسبت به خطر آغاز جنگ فرامرزی در منطقه خاورمیانه هشدار داد.

Jeffrey feltman

جفری فلتمن با اعلام این هشدار افزود: جنگی که در سوریه روز به روز شدت می‌گیرد همسایگان این کشور به‌ویژه لبنان را تهدید می‌کند و امکان دارد درگیری‌ها در سوریه، لبنان را به ناآرامی بکشاند چرا که لبنان در حال حاضر به خاطر وضعیت سوریه به یک منبع نگرانی تبدیل شده است.

او همچنین درخصوص حل و فصل بحران سوریه نیز گفت: فرصت برای حل بحران سوریه و ممانعت از کشیدن شدن آن به کشورهای همسایه وجود دارد اما جامعه جهانی دست بسته نشسته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ،معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل همچنین از مخالفان سوریه خواست تا به آزادی ناظران سازمان ملل در منطقه جولان احترام بگذارند.

سازمان ملل اعلام کرده‌است: بیش از 150 هزار نفر در ماه فوریه جاری به کشورهای هم‌جوار سوریه گریخته‌اند.

این سازمان همچنین تاکید کرد: وضعیت سوریه روز به روز ناآرام‌تر می‌شود و براساس آمارهای به دست‌آمده در سوریه بیش از چهار میلیون نفر نیازمند کمک ضروری هستند.

درگیری‌ها در سوریه از بیش از 23 ماه گذشته تاکنون ادامه داشته است.

فلتمن درباره وضعیت فلسطین گفت: در صورتی که جامعه جهانی مواضع جدی در این خصوص اتخاذ نکند وضعیت فلسطین نگران‌کننده خواهد شد و اوضاع ناآرام آن باعث از دست‌رفتن کنترل منطقه می‌شود.

او به تلاش‌های شورای امنیت و اعضای آن درخصوص فلسطین اشاره کرده و نسبت به وضعیت جسمانی چهار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

فلتمن همچنین ابراز امیدواری کرد که سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و جان کری،‌ وزیر خارجه این کشور به منطقه باعث پیشبرد روند صلح در خاورمیانه شود.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل از ادامه شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی نیز انتقاد کرده و آن را مخالف قوانین بین‌المللی دانست.

او در پایان تاکید کرد: سازمان ملل از اجرای قطعنامه شماره 1860 شورای امنیت که بر لزوم اجرای توافقنامه آشتی ملی میان فلسطینی‌ها تاکید دارد، حمایت می‌کند.

کد خبر 203360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز