همشهری آنلاین: یک مقام وزارت دفاع روسیه از اعزام چهار فروند ناو نیروی دریایی این کشور به دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش ایرنا، یک مقام دفتر روابط عمومی وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه به خبرگزاری روسی ˈاینترفکسˈ گفت که چهار ناو روسی در آبهای ساحلی سوریه به انجام ماموریت می پردازند.

وی با بیان این که ناوهای شرکت کننده در این ماموریت از چند ناوگان روسیه می باشند، اظهار داشت: این گروه ناوها تا روز 29 ماه فوریه جاری در دریای مدیترانه حضور خواهند داشت.

مقام نظامی روس افزود: در حال حاضر رزمناو ˈاسمتلیویˈ و چند ناو پشتیبانی متعلق به ناوگان دریای سیاه روسیه در دریای مدیترانه حضور دارند و امروز دو فروند ناو هوابرد ˈکالینینگرادˈ و ˈآلکساندر شابالینˈ ناوگان دریای بالتیک روسیه نیز از بندر نووسیبیریسک روسیه در ساحل دریای سیاه عازم دریای مدیترانه شدند.

مقام روس یادآوری کرد رزمناوهای ˈساراتفˈ و ˈآزوفˈ هم تا پایان ماه جاری میلادی وارد دریای مدیترانه خواهند شد.

روسیه یک ماه پیش رزمایش گسترده ای را در دریای مدیترانه و سواحل سوریه و نیز دریای سیاه برگزار کرد و در آن چندین فروند رزمناو و ناو پشتیبانی شرکت داشتند.

این رزمایش بزرگترین رزمایش دریایی روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق تاکنون ارزیابی شده است.

کارشناسان مسائل نظامی با استناد به افزایش حضور نظامی روسیه در آب های مدیترانه در ماه های اخیر از این رویداد به عنوان اقدام پیشگیرانه مسکو برای مقابله با زیاده خواهی ها و اقدامات یکجانبه گرایانه احتمالی غربی ها برای تشدید فشارها علیه دولت سوریه یاد می کنند.

آنان با اشاره به تجربه تلخ روس ها از اقدامات فراقطعنامه ای و غیرقانونی ناتو در لیبی از یک سو و وجود تنها پایگاه دریایی بازمانده از دوره شوروی سابق در بندر طرطوس سوریه از اعزام ناوهای جنگی روسی به آب های مدیترانه به عنوان قدرت نمایی روس ها در این منطقه حساس یاد می کنند.

کد خبر 202188
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز