همشهری آنلاین: یکی از اعضای گروه مخالفان سوریه به منظور ترغیب مسکو برای حمایت از برکناری اسد، با وزیر خارجه روسیه دیدار کرده است.

روسیه

به گزارش پرس تی وی: هیثم مناع، از کمیته هماهنگی ملی سوریه که دومین گروه بزرگ مخالفان بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است، روز دوشنبه (۲۱ اسفند، ۱۱ مارس) اعلام کرد: «ما همواره گفته‌ایم که یک راه حل سیاسی صلح آمیز از مسکو بر می‌آید.»

مناع در اظهارات خود در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: «راه حل نظامی هنوز هم در حال انجام است اما غالب مردم سوریه متقاعد شده‌اند که یک راه حل سیاسی چنانچه مطلوب است که مارا نجات دهد و به مثابه یک فرصت حقیقی باشد.»

لاوروف نیز به نوبه خود گفت که «مهمترین نکته آن است که خودِ مردم سوریه و بدون هیچگونه فشاری از سوی خارج تصمیم گیرنده باشند و خودشان برای آینده خود و سیاستمداران این کشور تصمیم بگیرند.»

لاوروف افزود: «اما بسیاری از افراد همچون حامیان گروه موسوم به «مخالافان آشتی‌ناپذیر» هستند که سعی دارند از این اقدام جلوگیری کنند.»

وزیر خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که «هیچ» شانسی وجود نخواهد داشت که مسکو بشار اسد را وادار به کناره گیری از قدرت کند.

لاوروف تصریح کرد که مسکو در «بازی تغییر رژیم» نبوده است و آنان که معتقدند اسد باید پیش از هرگونه مذاکره‌ای کناره گیری کند، اولویتی غیر از زندگی مردم سوریه دارند.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی صحنه ناآرامی بوده است. در خشونت و ناآرامی‌های این کشور بسیاری از سوری‌ها از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی این کشور کشته شده‌اند.

نیروهای ارتش سوریه در ماه‌های گذشته، بارها تلاش شورشیان را برای نفوذ به خاک این کشور ناکام گذاشته‌اند.

شورشیان مورد حمایت خارجیان در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در هفته‌های اخیر خسارات سنگینی را متحمل شده‌اند.

کد خبر 204987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز