پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه برخی جریان­ها در راستای منافع خود سعی در بر هم زدن ثبات منطقه دارند، تاکید کرد، درگیری­ها در سوریه هرگز برنده­‌ای نخواهد داشت.

لاوروف

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از «روسیا الیوم»، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در گفت­وگو با تلویزیون روسی (RTVi) تصریح کرد، جریان­های زیادی ( که در بحران سوریه نقش­‌آفرینی می­‌کنند) در راستای منافع خود سعی در بر هم زدن ثبات منطقه دارند. اما واقعیت این است درگیری­‌های سوریه هرگز نمی‌­تواند برنده­‌ای داشته باشد.

سرگئی لاوروف افزود، روسیه از مدت­‌های طولانی برای آرام کردن اوضاع (در سوریه) تلاش می­‌کند. اما به محض اینکه کوچک­ترین امید و روزنه برای حل بحران ظاهر می­‌شود برخی جریان­ها تمام توان خود را بکار می­‌گیرند تا این امیدها را از بین برده و جنگ را تا مرحله پیروزی به پیش ببرند. اما (بدانند) این جنگ هرگز پیروز نخواهد داشت.

وی ادامه داد، نمی­دانم کدام جریان­ها از بحران سوریه استفاده می­‌کنند. اما ممکن است جریان­های بی­‌شماری در پی استفاده از آن باشند. به عنوان مثال این جریان­ها می­‌خواهند شمار کشورهای ذی نفوذ و قدرتمند در منطقه به پایین­ترین حد برسد یا اینکه کشورهای منطقه مشغول از بین بردن آثار جنگ ویران­ کننده باشند.

وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه نظام دمشق - البته تحت فشار مسکو- تیم خود را برای مذاکره (با معارضان) آماده کرده است، تصریح کرد، در این باره با «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا در برلین به طور مفصل گفت­وگو کردم و کری وعده داد که با معارضان سوریه برای تشکیل تیم ویژه برای مذاکره با دمشق همکاری می­‌کند.

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد، تیم مذاکره کننده سوریه متشکل از نخست­ وزیر و سه تن از وزرای دولت است. متاسفانه آمریکا و هیچ کدام از کشورها، معارضان سوری را برای تشکیل چنین تیمی، ترغیب نمی­‌کنند.

کد خبر 208570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز