همشهری آنلاین: به گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، ارتش این کشور ۲۰۰ تروریست را در استان لاذقیه، یک منطقه ساحلی در غرب این کشور، کشته‌اند.

سوریه

به گزارش شبکه پرس تی وی،  روز شنبه 31 فروردین حاکی از این است که نیروهای دولتی سوریه با انجام یک عملیات در حومه لاذقیه تلفات سنگینی به ستیزه‌جویان وارد کرده و تجهیزات نظامی آن‌ها را از بین بردند.

این درگیری پس از آن به وجود آمد که نیروهای دولتی سوریه و شبه‌نظامیان مورد حمایت خارجی، در چندین بخش از کشور بار دیگر وارد یک جنگ شدید شدند.
در عملیات‌های دیگر، ارتش سوریه، تعدادی از شبه‌نظامیان را مورد هدف قرار داد که در روستای الرونیه ، غرب قارا و روستای المال، جمع شده بودند. همچنین ارتش سوریه به گروهی از شبه‌نظامیان که در تل الملوح، در نابک جمع شده بودند، نیز حمله کرده و تعدادی از آن‌ها را کشته و مجروح کردند.

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱، خشونت‌های مرگبار گسترده‌ای را تجربه می‌کند و تعدادی از مردم از جمله بسیاری از نیروهای امنیتی و نیروهای ارتش در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

سوریه می‌گوید که این هرج و مرج با هماهنگی کشورهای خارجی انجام می‌شود و گزارش‌هایی هم وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد زیادی از شبه‌نظامیان که با دولت سوریه می‌جنگند، از اتباع خارجی هستند.

دولت سوریه می‌گوید که غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن، از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه، از این شبه‌نظامیان حمایت می‌کنند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی با یک تلویزیون ماهواره‌ای ترکیه گفته است که اگر این شبه‌نظامیان که علیه دولت سوریه می‌جنگند، به قدرت برسند، آن‌ها برای چندین دهه، منطقه خاورمیانه را ناامن خواهند کرد.

وی افزود: «اگر آشوب در سوریه منجر به تجزیه این کشور شود، با اگر تروریست‌ها، کنترل اوضاع را به دست بگیرند، این وضعیت ناگزیر به کشورهای همسایه سرایت خواهد کرد و یک تاثیر دومینویی بر کل منطقه خاورمیانه و فراتر از آن خواهد داشت.»

کد خبر 210082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز