همشهری آنلاین: هماهنگ کننده برنامه ضد تروریسم اتحادیه اروپا از حضور دستکم ۵۰۰ اروپایی در میان شورشیانی که با دولت سوریه می جنگند، خبر داده است.

اتحادیه اروپا

به گزارش شبکه پرس تی وی، گیلز دی کرچف، هماهنگ کننده برنامه ضد تروریسم اروپا روز چهارشنبه ( ۴ اردیبهشت) گفت، حدود ۵۰۰ اروپایی برای جنگ با دولت بشار اسد، در سوریه هستند.

این مقام اروپایی افزود، انگلیس، ایرلند، فرانسه از جمله کشورهایی هستند که بیشترین شمار شبه نظامیان در سوریه را دارند.

کرچف، در عین حال هشدار داد، این اروپایی هایی که به صفوف شورشیان در سوریه پیوسته‌اند، به احتمال زیاد تندرو شده و پس از بازگشت به کشورهایشان به تهدیدی جدی تبدیل خواهند شد.

وزیران خارجه اروپا روز دوشنبه در اجلاس لوگزامبورگ، به منظور کمک به شورشیان مورد حمایت خارجیان تحریم‌های نفتی اروپا علیه سوریه را تسهیل کردند. مطابق با این قرارداد، کشورهای اروپایی اجازه دارند تا از شورشیان در سوریه نفت خریداری کرده و در عوض بودجه مورد نیاز برای خرید تسلیحات بیشتر را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

سوریه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. در خشونت و ناآرامی‌های این کشور بسیاری از سوری‌ها از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و نظامی این کشور کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج کشور طراحی می‌شوند و گزارش‌ها نشان می‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشیان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجی هستند.

به گفته دولت سوریه، غرب و متحدان منطقه‌ای‌‌اش از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند.

تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، شورشیان برخوردار از حمایت خارجی در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

کد خبر 210910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز